Per part d'España ha signat la Declaració Ministerial d'administració electrònica el Secretario General de Administración Digital Sr. Domingo J. Molina. Desde España se valora muy positivamente esta declaración por encontrarse alineada con las actuaciones en la materia en nuestro país.
La declaració va dirigida a la Unió Europea més els països EFTA (32 països en total). L'estructura de la declaració ministerial d'administració electrònica de Tallin és la següent:
- Un preàmbul que recapitula el context de reptes socials i transformació digital; actuacions de l'OCDE, ONU i G20; el paper de l'administració electrònica i les oportunitats que ofereix la transformació digital en termes de confiança, transparència, fiabilitat, i suport al desenvolupament de l'economies de les dades; la necessitat d'actuar més enllà del Pla d'acció d'administració electrònica i d'asseure bases per més enllà de 2020; el paper de la col·laboració, les solucions interoperables i les bones pràctiques i el respecte als drets fonamentals.
- Se refuerza el compromiso con los principios del Plan de Acción de Administración electrónica 2016-2020, particularmente de los siguientes: digital por defecto, inclusión y accesibilidad, principio de solo una vez, confianza y seguridad, apertura y transparencia e interoperabilidad por defecto.
- 6 línies d'acció, cadascuna amb actuacions dirigides a països (25) i institucions europees (22):
- Digital per defecte, inclusió i accessibilitat; (5 actuacions)
- Principi de solament una vegada (onze-only); (4 actuacions)
- Confianza i seguretat; (4 actuacions)
- Apertura i transparència; (3 actuacions)
- Interoperabilitat per defecte; (3 actuacions)
- Habilitadors horitzontals. (6 actuacions)
- Per a seguiment del previst a la declaració es convida a la Comissió al fet que utilitzi instruments de recapitulació del progrés i de revisió del pla d'acció d'administració electrònica; i que la presidència austríaca recapituli la seva implementació a la tardor de 2018.
La Declaración incluye un anexo con Principios en los que el usuario tiene un papel central a la hora de diseñar y prestar servicios públicos digitales. Estos principios se refieren a la interacción digital; a la accesibilidad, seguridad, disponibilidad y usabilidad; reducción de la carga administrativa; prestación digital de los servicios; implicación del ciudadano; incentivos para el uso de los servicios digitales; protección de datos personales y privacidad; y mecanismos de reparación y reclamación.
Més informació:
Tallinn Declaration on eGovernment (2017) (anglès)
Declaració de Tallín sobre administració electrònica (2017) (castellà)