Emmarcada en el Pla de Modernització, la Diputació Provincial de Segòvia ha començat a desenvolupar les jornades formatives per a alcaldes, on se'ls està donant a conèixer l'aplicació Gestiona per facilitar i agilitar la signatura telemàtica dels seus edils.
Es tracta d'un nou servei que ofereix la Institució als ajuntaments perquè aquests puguin complir la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local i de la Llei de Procediment Administratiu Comú, on s'obliga, a partir d'octubre de 2016, a les administracions públiques a interrelacionar-se entre elles de manera telemàtica, així com, a mantenir la gestió amb empreses i proveïdors d'aquesta forma.
A més de la implantació d'una app en els terminals mòbils dels alcaldes, ha quedat de manifest la importància d'implantació de la seu electrònica als ajuntaments, on existirà un tauler d'anuncis, la consulta d'expedients, el registre electrònic, el perfil del contractants, un catàleg de documents administratius amb plantilles de diferents expedients o el portal de transparència i el pagament electrònic de factures. Tot això per aprofundir en la interrelació amb els ciutadans i amb la resta d'administracions, facilitant una comunicació telemàtica, sense haver de ser presencial.
Així, el President de la Institució, Francisco Vázquez i el Diputat d'Administració i Personal, José Luis Sanz Merino, han inaugurat les Jornades Formatives que es perllongaran durant tota la setmana en el Viver Cameral (VICAM). Tècnics de la Diputació i de la pròpia empresa adjudicatària del servei són els encarregats d'explicar l'aplicació i la forma de signar amb la qual explicaran a partir d'ara tots els alcaldes.