accesskey_mod_content

La Junta de Comunitats de Castella-la Manxa ressalta l'important avanç de la regió en l'àmbit de l'Administració electrònica.

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

08 gener 2015

La viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques subratlla que el 80 per cent de les empreses de la regió utilitzen l'Administració electrònica i xifra en 163 milions d'euros l'estalvi per a Castella-la Manxa gràcies a l'ús del Registre electrònic.

La viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques, Mar Espanya, ha assegurat que “en només tres anys i mitjà hem protagonitzat un avanç important en l'àmbit de l'Administració electrònica perquè ja es poden iniciar el cent per cent dels procediments a través d'Internet”, la qual cosa suposa que qualsevol empresa o qualsevol ciutadà pot iniciar els seus procediments amb la Junta sense haver de desplaçar-se a una de les oficines d'Informació i Registre de manera presencial.

La viceconsejera ha indicado que, actualmente, ochocientos de los más de mil procedimientos y trámites que están en vigor en la Junta de Comunidades se pueden gestionar electrónicamente en su totalidad, no solamente el inicio del trámite.

“Aquests avanços -ha afegit-, es tradueixen en estalvi de temps, però també de diners, ja que cada tràmit presencial que es converteix en electrònic representa un estalvi de 75 euros i solament l'ús del Registre electrònic ha permès l'estalvi de 163 milions d'euros a Castella-la Manxa”.

D'altra banda, també ha informat que el 80 per cent de les empreses de la regió utilitzen els procediments de l'Administració electrònica posats a disposició per la Junta de Comunitats i que el 57 per cent dels registres que es reben en l'Administració regional, més de dos milions de documents al llarg de l'any, es recepcionan via Internet.

Això, al seu judici, demostra que “els ciutadans demanden una administració moderna, àgil i eficaç.

La signatura del Conveni entre el Govern d'Espanya i l'Executiu autonòmic fa tan sols uns mesos sobre l'Oficina de Registre Virtual d'Entitats (ORVE), ha permès que els ciutadans de la regió puguin iniciar qualsevol tràmit via electrònica, independentment de la seva ubicació geogràfica o el nivell d'Administració.

La viceconsejera ha declarado que el objetivo es poder extender el Registro ORVE a los 919 municipios de la región para que “cualquier ciudadano de la región, desde su municipio, pueda empezar cualquier trámite con cualquiera de las administraciones”.

En aquest sentit, ha assenyalat que es treballa conjuntament amb Direcció general de Telecomunicacions en un sistema perquè els ciutadans puguin entrar en l'Administració electrònica simplement amb una clau, “i que aquesta mateixa clau del ciutadà amb l'Estat serveixi per als procediments amb la Junta de Comunitats i per al portal ciutadà dels municipis”.

Finalment, la viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques ha fet referència a la Llei de Transparència que està desenvolupant el Govern regional i ha apuntat que l'Administració electrònica també comporta “transparència i control per part dels ciutadans de la gestió que es dona per part dels poders públics”.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Serveis electrònics