accesskey_mod_content

L'Administració de les Illes Balears incrementa notablement els seus tràmits telemàtics

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

20 abril 2015

Des de les 38.576 sol·licituds telemàtiques registrades en2010 fins a les 108.957 en 2014 segons s'indica al propi govern regional.

“L'Administració, d'igual manera que els ciutadans, es va conscienciant cada vegada més de la importància, en termes d'eficiència i eficàcia, dels avantatges que ens ofereixen les noves tecnologies”, ha apuntat el conseller d'Economia i Competitivitat del Govern de les Illes Balears. Així mateix ha subratllat que “el fet de compartir dades entre les diferents administracions redueix les càrregues burocràtiques als ciutadans, amb la qual cosa s'estalvien temps i diners”. En aquest sentit, s'ha referit a la importància que les administracions municipals, insulars i autonòmica comparteixin la mateixa informació a través de les noves tencologías.

El gobierno regional ha presentado los avances en administración electrónica de los últimos años. La evolución del número de trámites telemáticos ofrecidos al ciudadano ha llegado a los 108.957 en 2014, el número de documentos firmados digitalmente y custodiados por parte del Gobierno alcanza los 349.293 durante el 2014 y los servicios más consultados a través de la Red han sido estar al corriente de pago en la Seguridad Social y los datos de identidad.

En matèria de factura electrònica, després que des del 15 de gener de 2015 sigui obligatori la presentació electrònica de factures per part dels proveïdors que hagin lliurat béns o prestat serveis en l'Administració pública, ja s'han presentat en la CAIB 27.000 factures electròniques, un 25% de la facturació total.

Aquests i altres dades sobre Administració electrònica en les Illes Balears s'han donat a conèixer en la VII Jornada d'Administració Electrònica 2015, organitzada per la Direcció general d'Innovació i Desenvolupament Tecnològic del Govern Balear

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa
  • Serveis electrònics
  • Ciutadà