accesskey_mod_content

Nova nota tècnica de l'OBSAE. La recepció de factures per mitjans electrònics en les Administracions Públiques.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

17 octubre 2014

La factura electrònica és un document electrònic que compleix amb els mateixos requisits legals exigits a la factura tradicional en paper. La llei estableix l'obligatorietat a totes les Administracions Públiques de facturar electrònicament.

El passat any 2013 es va publicar la Llei 25/2013 d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic.

La norma crea dos nuevos conceptos: el punto general de entrada de facturas electrónicas y el registro contable de facturas.

L'objectiu és un millor control de la morositat, que repercuteixi en una major seguretat per als proveïdors de béns i serveis de les Administracions Públiques, sense oblidar la promoció i impuls que les Administracions Públiques poden fer de la factura electrònica obligant a facturar electrònicament amb elles als seus proveïdors de béns i serveis.

La ley establece la obligatoriedad de facturar electrónicamente el 15 de enero de 2015. En esa fecha, todas las Administraciones Públicas obligadas por la norma deberán facturar electrónicamente y lo deberán hacer bajo una serie de requisitos cerrados que establecen un punto general de entrada de factura electrónica, un formato común y una codificación de unidades con la obligatoriedad de informar en la factura de la oficina contable, el órgano gestor y la unidad de tramitación destinatarios finales de la factura.

Durante este año 2014, a raíz de la publicación de la ley 25/2013 se han publicado una serie de normas que regulan con mayor detalle los dos elementos creados por la ley, y sienta las bases de la estructura interna de los mismos y su relación con terceros.

Aquestes normes habiliten al fet que les Administracions Públiques puguin fer ús dels punt generals d'entrada de factures de terceres administracions. Concretament possibilita que les Entitats Locals puguin fer ús dels punts de la seva Diputació, de la seva Comunitat Autònoma o del punt de l'Estat. I a les Comunitats Autònomes a fer ús del punt general d'entrada de l'Estat.

La unificació d'un nombre tan important d'Administracions Públiques en un mateix punt general d'entrada, proporciona avantatges, doncs permet que amb una simple adhesió per part de l'administració final es faci ús de la factura electrònica a cost pròxim a zero. I perquè simplifica la relació dels proveïdors amb les administracions, utilitzant per a la gran majoria de les factures electròniques destinades a les Administracions Públiques un únic punt d'entrada amb el seu corresponent estalvi en temps i esforç d'integració.

 

Més informació

  • Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Empresa
  • Cooperació interadministrativa