accesskey_mod_content

Éxito del portal d'Interoperabilitat Pasaxe! de la Xunta de Galícia.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia disponible únicamente con fines históricos y de hemeroteca. La información y enlaces mostrados se corresponden con los que estaban operativos a la fecha de su publicación. No se garantiza que continúen activos actualmente".

25 novembre 2014

Aquesta eina va evitar la presentació de 30.000 documents a ciutadans i empreses des de la seva engegada fa cinc mesos.

El Portal d'Interoperabilitat Pasaxe! va registrar des de la seva engegada, fa sis mesos, 30.000 consultes des dels diferents departaments autonòmics, la qual cosa implica que es va evitar la petició de 30.000 documents o certificats a ciutadans i empreses per a la realització de tràmits administratius.

Pasaxe! és la plataforma tecnològica que permet l'intercanvi d'informació entre les administracions autonòmica, estatal i local, evitant al ciutadà aportar documentació que ja obra en poder de les administracions públiques, complint així amb els deures establerts en la Llei 11/2007 de 22 juny d'accés electrònic dels ciutadanes als serveis públics.

Des de la seva arrencada Pasaxe! va ser incorporant nous serveis fins a aconseguir els 27 actuals i al llarg de l'any s'aconseguiran més de 30 com el títol de família nombrosa, o el certificat de discapacitat, entre uns altres. A més, la Xunta posarà a la disposició dels ajuntaments el node d'interoperabilitat, la qual cosa els permetrà accedir als els serveis d'interoperabilitat de l'Administració General de l'Estat .

Aquest servei, a més d'agilitar els tràmits, és d'especial importància per al ciutadà, ja que evitarà que hagin de presentar documents amb la mateixa informació en diferents Administracions. És un factor fonamental, perquè els ciutadans puguin resoldre les seves gestions amb les administracions públiques en un únic procediment o tràmit, independentment del nivell administratiu al que s'apropin

Estalvi de 5 milions d'euros
La puesta en marcha de Pasaxe! se enmarca en las medidas del Plan de Modernización de la Administración autonómica de la Xunta. Con el objetivo de aumentar los ahorros a los ciudadanos y empresas gallegas que interactúan con la Administración autonómica, se persigue aumentar un 300% el número de consultas de interoperabilidad realizadas alcanzando en 2015 la cifra de 1.000.000 de consultas.

Consiguiendo este objetivo, se estima una merma de cargas administrativas anual de 5.550.000 euros a los ciudadanos y empresas gallegas, aplicando el método simplificado de medición de cargas administrativas y de su reducción aprobada por la Xunta de Galicia.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Interoperabilitat i Normalització

0 Comentaris

No hi ha comentaris