El Pla Modernitza 7.0 és una iniciativa que ofereix als consistoris els serveis d'Ajuntament en el Núvol, programari municipal, administració electrònica, portals webs municipals, així com la signatura digital, certificats de seu electrònica i segell d'òrgan, entre altres possibilitats. D'aquesta forma, qualsevol ciutadà pot sol·licitar un certificat d'empadronament a l'instant sense necessitat de desplaçar-se al municipi, mentre que un empleat públic aconsegueix, des d'un telèfon mòbil, disposar de signatura digital, accions que agiliten considerablement la tramitació de documents.
Es tracta d'un projecte provincial ja consolidat que es caracteritza pel considerable estalvi econòmic que està generant en els consistoris que s'han adherit a ell.
El Plan Moderniza 7.0 de la Diputación de Alicante ha conseguido alzarse como finalista en les categories de ‘Millor servei operatiu en Administració Electrònica en el Núvol’ i ‘Millor proposta de col·laboració públic-privada’ en la IV edició del Congrés Nacional d'Interoperabilitat i Seguretat que se celebra a Madrid.
També, el ‘Pla Modernitza 6.0’ de la Diputació d'Alacant dirigit a innovar i transformar l'administració local ha estat recentment guardonat pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques en els Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública 2012.