II Plan de Acción de España en la Alianza Internacional para un Gobierno Abierto.

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

02 desembre 2014

España participa en la iniciativa comprometida con la implementación de reformas que garanticen el cumplimiento de una serie de medidas que sentarían las bases de la política de Gobierno Abierto, incluyendo a todos los agentes gubernamentales.

En 2011 neix l'Open Open Government Parnertship (Obre en nova finestra) amb l'objectiu de millorar la comunicació dels governs amb els seus ciutadans, involucrant-los en l'els processos públics. Des de llavors, l'entitat ha crescut de 8 nacions inicials a 64 països actuals, els quals treballen conjuntament per desenvolupar polítiques i estratègies entorn de/entorn del moviment open government.

Este año, bajo la coordinación del Ministerio de la Presidencia, se conformó un grupo de trabajo interministerial encargado de elaborar el borrador del II Plan de Acción de España en materia de gobierno abierto. Este documento se sometió a la valoración de la sociedad a través de una consulta pública que tuvo lugar del 29 de abril al 31 de mayo de 2014. Resultado de dicha consulta, surgió una segunda versión definitiva que ya está disponible en el portal del Open Government Partnership(Obre en nova finestra) .

El document presenta les pautes a seguir durant el període 2014-2016 per avançar en el camí ja iniciat i treballar en nova àrees que permetin la consolidació del Govern Obert al país. Així, s'han establert deu compromisos concrets a complir en el termini temporal benvolgut, destacant el compromís nº6 a favor de l'obertura i reutilització de la informació del sector públic. Labor que, actualment, s'està desenvolupant dins del Projecte Aporta (Obre en nova finestra) i que implica el reconeixement de la importància de la cultura open data a Espanya i el respatller als assoliments obtinguts fins avui.

A través del compliment dels objectius, l'II Pla d'Acció d'Espanya es convertirà en la millor via per enfortir els processos democràtics, fomentar el diàleg participatiu amb la ciutadana i, per tant, millorar la qualitat i el benestar social.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Govern obert, Informes i Estudis