El 15 de Julio de 2014 el Consell de l'OCDE va adoptar formalment el document de Recomendaciones per al desenvolupament d'Estratègies Administració Digital, amb l'objectiu d'aconseguir apropar a les Administracions als seus ciutadans i empreses. El document va ser desenvolupat pel Grup d'Administració Electrònica de l'OCDE, dependent del Comitè de Governança Pública.
En ell se separen els conceptes d'Administració Electrònica i Administració Digital. Així, assenyala el document, l'Administració Electrònica es refereix a l'ús de les TIC per millorar el funcionament de l'Administració, mentre que l'Administració Digital fa ús de les tecnologies digitals en un sentit més ampli (tecnologies mòbils, dispositius, anàlisis de dades, etc.) amb la finalitat de que l'Administració aporti valor a la societat. L'Administració Digital ha d'integrar-se en les estratègies de modernització de les Administracions.
El document conté les següents 12 recomanacions a tenir en compte pels països en el desenvolupament de les seves Estratègies d'Administració Digital:
- Incloure una major transparència, obertura i inclusió dels processos i operacions de l'Administració
- Impulsar el compromís i la participació de col·laboradors públics, privats i el conjunt de la societat civil en el desenvolupament de polítiques i en el disseny i provisió de serveis públics
- Arrelar en el sector públic una cultura basada en les dades
- Establir un marc de gestió de riscos per garantir la seguretat digital i la preservació de la privadesa, així com adoptar mesures de seguretat efectives
- Atreure el suport i compromís polític per al desenvolupament de les Estratègies d'Administració Digital
- Assegurar l'ús coherent de tecnologies digitals a les diferents àrees polítiques i en els diferents nivells d'Administració
- Establir marcs efectius d'organització i governança per coordinar la implementació de les Estratègies d'Administració Digital en els diferents nivells d'Administració
- Enfortir la cooperació internacional amb altres Administracions
- Disposar de models de negoci clars que garanteixin la sostenibilitat de les inversions en la implementació de l'Estratègia d'Administració Digital
- Reforçar les capacitats institucionals per gestionar i monitorar de manera sistemàtica la implementació dels projectes a abordar
- Contractar tecnologia de manera innovadora, adequada al nou ús que es fa d'ella.
- Garantir que els marcs de regulació, tant aplicables a polítiques sectorials, com els transversals, tenen en compte les noves oportunitats que ofereixen les tecnologies digitals.
Finalment, s'encomana al Comitè de Governança Pública, en col·laboració amb el Comitè de Polítiques Econòmiques Digitals, el seguiment i monitoratge de la implementació d'aquestes Recomanacions en els Estats Membre en un termini màxim de 3 anys.