accesskey_mod_content

España mantén o cuarto posto da UE en administración electrónica

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

11 xuño 2019

A Administración electrónica española mellora 4.7 puntos a súa puntuación, situándose por diante dos outros grandes países europeos como Alemaña, Francia, Reino Unido e Italia.

O índice de Economía e Sociedade Dixital (DESI) 2019, que a Unión Europea fai público hoxe, destaca que en España os servizos públicos dixitais continúan sendo a dimensión con mellores resultados. A Administración electrónica española ocupa o posto número 4 dos países da UE, con mellor puntuación que en 2018. Todos os indicadores sitúanse significativamente por encima da media europea e en servizos públicos dixitais estamos por diante do resto de grandes países, como Alemaña, Francia, Italia e Reino Unido.

No DESI 2019(Abre en nova xanela) España mejora su puntuación global en 2.9 puntos y se sitúa 3.6 puntos por encima de la media de la Unión Europea, ubicándose, en el ranking general, en el puesto número 11 de los 28 Estados miembros de la UE. En lo relativo a administración electrónica, subimos 4,7 puntos respecto al informe anterior(Abre en nova xanela) , de 2018.

Acúsase unha mellora nos indicadores de uso: a porcentaxe de usuarios de internet sitúase por primeira vez na media europea e a porcentaxe de usuarios de Administración electrónica aumenta de 67% a 76%

Así mesmo, España sitúase en segundo lugar en datos abertos e existe un elevado nivel de interacción en liña entre as autoridades públicas e os cidadáns. O 76% dos usuarios de internet españois participan activamente cos servizos de Administración electrónica.

Este ano inclúense novos indicadores relacionados coa sanidade electrónica, como o intercambio de datos entre profesionais e a receita electrónica, nos que España obtén tamén unha puntuación por encima da media europea.

O DESI 2019(Abre en nova xanela) destaca o investimento en datos abertos e os esforzos realizados no principio de “dixital por defecto”, que indica que a maioría dos servizos públicos atópanse dispoñibles de forma dixital. Con todo, existe aínda marxe de mellora para varios indicadores, en especial, sobre o uso de Administración electrónica ou os formularios precumplimentados. A SGAD considera que o incremento do uso dos servizos públicos dixitais é fundamental, pois aínda que España obtén bos resultados na completitud dos servizos dixitais, é o uso dos mesmos o que redunda en aforros e redución de cargas administrativas. Por iso, considérase que o uso debe ser o parámetro principal de seguimento.

DESI 2019

El Índice de Economía y Sociedad Digital (DESI) cumple cinco años en 2019 y resume cinco indicadores del rendimiento digital de Europa, permitiendo un seguimiento de la evolución de los estados miembros de la Unión Europea en la competitividad digital. Estos cinco indicadores son: conectividad, capital humano, uso de internet, integración de la tecnología digital y  servicios públicos digitales.

Segundo o DESI 2019(Abre en nova xanela) , a nivel global, analizando todos os indicadores, España(Abre en nova xanela) ocupa o posto número 11 dos 28 Estados membros da UE, tamén por diante de países como Alemaña, Francia ou Italia.

Cabe sinalar que a Comisión Europea ha implantado cambios metodolóxicos que, aplicados de forma retroactiva, sitúan a España na posición 11 en 2018, polo que España mantén o seu posto respecto ao ano pasado. Hai que destacar, con todo, que a puntuación global ha aumentado debido a un mellor rendemento nas dimensións de Servizos Públicos Dixitais e Conectividade.

Índice da Economía e a Sociedade Dixital 2019

Datos DESI 2017, 2018 e 2019

DESI 2019 resultados relativos por dimensión

Entre todas as dimensións, destaca a posición de España no ámbito da Administración electrónica, na que o noso país se mantén en cuarto lugar. Se se ten en conta a nova metodoloxía utilizada pola Comisión Europea, España, ademais, mellora en dúas posicións a súa ranking nos Servizos Públicos Dixitais.

Cabe destacar que España é o país mellor situado en relación co resto de países europeos de similar tamaño e complexidade. Con respecto ao ano anterior, España mellora a súa situación con respecto a Dinamarca pero vese superada por Países Bajos, manténdose desta forma no mesmo posto.

Dixital Economy and Society Index 2019

O informe DESI destaca tamén a mellora na dimensión de Conectividade, onde España pasa da posición 10 á posición 9 e subliña a cobertura de redes rápidas e ultrarrápidas, indicando que un 88% dos cidadáns ten acceso a estas últimas.

Con respecto ao uso de servizos de internet, España sitúase na media europea e por encima da mesma en integración de tecnoloxía dixital. Con todo, o informe DESI considera que hai diferenzas significativas na conectividade entre as poboacións grandes e as zonas rurais e que España debe mellorar na dimensión de capacitación dixital, mensaxe aliñada coas recomendacións(Abre en nova xanela) presentadas pola Comisión Europea o 5 de xuño.

Estes resultados están enmarcados nos esforzos que están a realizar as administracións públicas españolas no desenvolvemento da Administración Electrónica nos últimos anos.

Na actualidade, todas as administracións públicas están a traballar intensamente no cumprimento das Leis 39/2015 e 40/2015, en diversas cuestións como as  notificacións electrónicas para as empresas ou as disposicións adicionais que entran en vigor en 2020.

Fonte orixinal da noticia (Ministerio de Política Territorial e Función Pública)(Abre en nova xanela)

Fonte orixinal da noticia (Comisión Europea)(Abre en nova xanela)