Nova Nota Tècnica de l'OBSAE: Facturació electrònica entre empreses. El sistema FACeB2B

18 gener 2019

La SGAD ha hecho uso de su experiencia en el desarrollo del sistema FACe para implementar FACeB2B. Ambos sistemas comparten gran número de características, pero FACeB2B ha sido diseñado orientado a las particularidades de las relaciones propias del sector privado.

El Sector Públic és un dels principals motors de l'economia espanyola, i especial i destacat impulsor de mesures tecnològiques a través de l'obligació d'ús als seus ciutadans i empreses. Així ho recull en el seu article 216 la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic(Obre en nova finestra) .

A partir del mandat legal, la SGAD desenvolupa, amb l'aprovació de la Direcció general de Patrimoni de l'Estat, el sistema FACeB2B . Es tracta d'un sistema que té com a funcionalitat servir, com es recull en la norma, de registre únic de les factures electròniques relacionades amb la subcontractació en les Administracions Públiques i de distribuïdor de les mateixes per assegurar la recepció per part del contractista, i permetre el control i l'assegurament del pagament de les mateixes.

Para ello, la SGAD ha hecho uso de su experiencia en el desarrollo del sistema FACe para implementar FACeB2B. Ambos sistemas comparten gran número de características, pero FACeB2B ha sido diseñado orientado a las particularidades de las relaciones propias del sector privado. Este nuevo sistema FACeB2B fue puesto en producción el pasado día 28 de junio.

El enfoque seguido por la SGAD en la implementación de este nuevo sistema ha sido, teniendo siempre presente el cumplimiento de la obligación legal, el de evitar ser un actor competidor en el negocio de la distribución de facturas, evitando en todo momento entrar en pugna competitiva con las actuales empresas ya presenten en este nicho de negocio o aquellas que decidieran tener presencia en el mismo.

Per a més informació pot consultar la Nota Tècnica: " Facturació electrònica entre empreses. El sistema FACeB2B "

• Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Serveis electrònics