accesskey_mod_content

Nova app de la Seguretat Social: com funciona i quins tràmits facilita

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

17 setembre 2024

Amb la nova 'app', la ciutadania podrà actualitzar les seves dades personals, conèixer detalladament informació sobre la seva situació laboral o accedir i descarregar l'Informe de Vida laboral fàcilment des del dispositiu mòbil.

La Tresoreria General de la Seguretat Social ha llançat una nova aplicació mòbil, totalment gratuïta, amb la qual es pot accedir a les principals dades personals, realitzar diferents tràmits com donar-se de alta en el règim d'autònoms i conèixer la situació en la Seguretat Social.

Aquesta nova aplicació, que el seu objectiu és aconseguir una relació més pròxima i fluïda de la ciutadania amb la Seguretat Social, inclou a més un apartat especial per als més joves que detalla informació sobre la cotització de les seves pràctiques formatives.

El portal import@ss en el telèfon mòbil

L'aplicació apropa als ciutadans les funcionalitats de el  portal import@ss(Obre en nova finestra)  i afegeix algunes noves, així com els avantatges propis d'una app: rebre avisos personalitzats i notificacions 'push'; accedir amb identificació biomètrica -sempre que s'hagi accedit amb cl@ve Permanente- o descarregar documents en el dispositiu, sense necessitat de tenir connexió a Internet. Tot això amb una navegació senzilla i accessible.

Aquest portal, que va començar a funcionar en 2021, va acumular més de 35 milions de visites en 2023 i suma 24,4 milions de visites en el que va d'any. Entre els seus serveis més utilitzats estan la consulta i descàrrega de el  Informe de Vida Laboral(Obre en nova finestra) , la consulta de bases de cotització, el tràmit d'alta d'autònom o la modificació de dades personals.

Què tramitis facilita l'app?

La nova aplicació permet realitzar els tràmits que ja facilitava el portal import@ss i afegeix noves funcionalitats:

  • Consulta i descàrrega de l'Informe de Vida Laboral

  • Consulta de bases de cotització

  • Alta d'autònom o modificació de dades personals

  • Actualització de les dades de contacte

  • Consulta o sol·licitud del Nombre de la Seguretat Social

  • Gestió de tràmits de Treball Autònom o Ocupació de llar, entre uns altres, i descàrrega de justificants

  • Cerca fàcil de tràmits

  • Accés a informació sobre novetats en matèria de Seguretat Social, notícies i vídeos

Quins són els passos per instal·lar-la?

L'aplicació està disponible per a descàrrega en  Google Play(Obre en nova finestra)  i en la  App Store de iOS(Obre en nova finestra) . Una vegada descarregada en el dispositiu, hi ha tres formes d'autenticar-se:

  • cl@ve Permanente
  • Certificat digital (només en Android)
  • SMS

Després d'identificar-se, es poden configurar les notificacions 'push' i activar l'accés biomètric -amb empremta dactilar o reconeixement facial- per a futures connexions. Després de complir amb aquest pas, es podrà accedir a la informació de forma personalitzada, realitzar tràmits i descarregar informes.

Si no s'identifica el ciutadà, l'aplicació mostrarà informació general sobre els serveis que la Tresoreria posa a la seva disposició.

Espai per a joves, autònoms, artistes i ocupació de llar

L'aplicació ofereix quatre perfils diferents per relacionar-se amb la Seguretat Social: autònoms; ocupació de llar (tant per a empleades com per a ocupadors); artistes i alumnes en pràctiques.

  • El perfil de "Treball Autònom" permet accedir a tota la informació i tràmits disponibles si s'està donat de alta o es va a començar a treballar per compte propi (alta i baixa, modificació de la base de cotització, consulta de rebuts o simulació de quotes segons els rendiments, entre uns altres).
  • En "Ocupació de Llar", tant si es treballa en l'entorn domèstic com si es va a contractar a algú per treballar a casa, es pot consultar la informació i els tràmits que corresponguin, com poden ser el calculo de la quota a pagar, la tramitació d'alta i baixa, l'actualització de salari i jornada de la persona emprada o la consulta dels rebuts emesos.
  • Per al col·lectiu de "Artistes" estan disponibles la informació i tràmits corresponents a aquest sector i es permet gestionar la situació d'inactivitat, sol·licitar la devolució d'ingressos per bases cotitzada o sol·licitar la baixa en el cens d'artistes.
  • Coincidint amb l'arrencada del curs acadèmic, s'inclou l'apartat destinat a "Joves", especialment útil per a aquells estudiants que es troben realitzant pràctiques formatives. cal recordar que, des de l'1 de gener de 2024, també cotitzen a la Seguretat Social les pràctiques no remunerades.

Aquest nou servei recull tota la informació tant per a alumnes que van a començar les seves pràctiques, com para els que ja les han començat, amb la possibilitat que cada estudiant pugui accedir al seu perfil personal, consultar una guia per resoldre dubtes, conèixer els beneficis de la cotització o realitzar tràmits com sol·licitar el Nombre de la Seguretat Social, descarregar de l'Informe de Vida Laboral o el de Bases de Cotització.

Més informació(Obre en nova finestra)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Informació i dades del sector públic