accesskey_mod_content

La Seguretat Social llança un nou portal per facilitar l'accés a informació i tràmits sobre pensions i prestacions

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

17 octubre 2024

Entre els serveis que ofereix destaquen la sol·licitud de pensions i prestacions, els simuladors de jubilació i Ingreso Mínimo Vital (IMV), la consulta de l'estat de les sol·licituds o la incorporació i actualització de dades personals dels usuaris.

La Seguretat Social ha engegat una nova pàgina web(Obre en nova finestra) que incorpora totes les vies d'accés telemàtic per a tràmits, informació i serveis sobre pensions i prestacions (l'àmbit d'acció de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, INSS).

Des de la web els ciutadans poden sol·licitar prestacions, accedir als simuladors de jubilació i Ingrés Mínim Vital, consultar l'estat de les seves sol·licituds, gestionar les seves cites, i comunicar o realitzar canvis en les seves dades personals, entre altres qüestions, de manera ràpida i intuïtiva.

El secretari d'Estat de la Seguretat Social i Pensions, Borja Suárez, ha destacat que “és un pas més en l'estratègia de posar al ciutadà al centre, apropar els nostres serveis, fer-los més accessibles i fàcils, tant a l'hora de localitzar-los com a la hora d'utilitzar-los”.

“El llenguatge que parlem en aquest nou portal és el dels ciutadans, no el de l'Administració. Un canvi de paradigma que ja hem vist que dona molt bons resultats. La nova app d'Importass, que presentem fa unes setmanes, ja acumula més de 230.000 descàrregues”, ha indicat Suárez.

El secretari d'Estat ha recalcat que molts ciutadans prefereixen utilitzar els serveis electrònics quan aquests són fàcils d'usar, i que, a més, permeten augmentar la qualitat en l'atenció a través dels canals tradicionals per els qui, per alguna circumstància, no poden fer ús dels tràmits digitals.

Què ofereix el nou portal

El nou portal ofereix un cercador de serveis i tràmits, a més d'accessos directes als més consultats i demandats, ordenats de manera molt visual, amb una estructura clara i un llenguatge directe. A més, està dissenyat perquè s'adapti perfectament al dispositiu des del qual s'accedeixi, ja sigui des d'un ordinador o un dispositiu mòbil.

La navegació per aquests serveis és més senzilla i intuïtiva, guiant a l'usuari a través d'un sistema de preguntes i respostes que ho acompanya fins al servei electrònic adequat. Aquests qüestionaris intel·ligents, que pretenen orientar a l'usuari d'una manera personalitzada, i sol·licitar-li solament la informació necessària, ja han estat utilitzats, per exemple, en el tràmit de sol·licitud de l'IMV, donant uns resultats excel·lents.

Una experiència personalitzada

Per millorar l'experiència del ciutadà, s'ofereixen continguts informatius i guies que ajuden als usuaris a entendre millor els diferents tipus de prestacions i els requisits per accedir a elles, al mateix temps que evita gestions innecessàries.

Una altra novetat important és que aquesta nova interfície permet guardar el resultat de les consultes formulades i conservar la informació obtinguda per facilitar futurs accessos; el que comporta la reducció del temps emprat en les consultes i una experiència totalment personalitzada.

Pot consultar com funciona aquesta nova web en el següent video tutorial: https://run.gob.es/anwf24dd(Obre en nova finestra)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Cooperació interadministrativa