La SGAD lanza “Kit Subsecretaría” para facilitar la operativa digital de subsecretarías

27 maig 2024

Aquesta eina ofereix a les sotssecretaries dels departaments ministerials una via senzilla i ràpida per sol·licitar els serveis de la SGAD que donen suport a les activitats relacionades amb el seu àmbit competencial essencial.

Totes les sotssecretaries dels departaments ministerials tenen una sèrie de funcions atribuïdes que són comunes a tots els organismes, mentre que, paral·lelament a això, la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) ofereix una relació de serveis que poden cobrir potencialment les seves necessitats.

Mitjançant el conjunt de serveis de “Jocs Sotssecretaria”, la SGAD posa a la disposició de les sotssecretaries una via de contacte i gestió per sol·licitar, de manera àgil, aquells serveis del seu catàleg que donen suport als processos necessaris perquè la sotssecretaria peticionària pugui desenvolupar les activitats concernents al seu àmbit competencial essencial. Aquest joc també és aplicable a les Secretaries Generals dels organismes i entitats de dret públic vinculats o dependents de l'Administració General de l'Estat.

D'aquesta manera -i mitjançant un formulari únic- la persona responsable d'una sotssecretaria pot sol·licitar l'alta en un conjunt específic de serveis de la SGAD. Es pot seleccionar individualment cada servei o fer una sol·licitud integrada de tots els serveis requerits. Una vegada remès el formulari, la SGAD contactarà amb els interlocutors indicats per sol·licitar les dades addicionals.

El conjunt de serveis del joc s'ha estructurat en 3 àrees temàtiques sobre la base de les necessitats funcionals a les quals donen resposta.

1. Serveis essencials per a la gestió interna
    • Signatura electrònica
    • Gestió i consulta de nòmina del personal
    • Procediments de personal
    • Inscripció en Proves Selectives
    • Publicació de llocs en Portal del personal de l'Administració de l'Estat
    • Intercanvi de fitxers gran grandària
  2. Seu i procediments electrònics
    • Seus i tramitació electròniques
    • Registres electrònics.
    • Notificacions
    • Gestió documental
    • Intermediació de dades
    • Canal de denúncies anònimes
    • Cita prèvia
  3. Infraestructura
    • Gestió del Lloc de treball Intel·ligent.
    • Videoconferència.
    • Comunicacions SARA.
    • Contracte Unificat de comunicacions.
    • Núvol SARA.
    • Centre d'Operacions de Ciberseguretat.
    • Canal telefònic 060.

Accés a la pàgina d'informació i sol·licitud del Joc de Sotssecretaria.

• Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica