L'anàlisi de l'Observatori de Casos d'Ús sobre l'impacte de les dades obertes

• Copiar

25 abril 2024

El segon volum sobre casos de reutilització de dades obertes durant 3 anys.

L'Observatori Observatori de Casos d'Ús(Obre en nova finestra) , una iniciativa liderada per data.europa.eu(Obre en nova finestra) , serveix com una recerca exhaustiva destinada a avaluar l'impacte de les dades obertes en tota Europa entre 2022 i 2025. Aquest projecte se centra a analitzar 30 casos de reutilització i pretén contribuir amb coneixements valuosos per als objectius més amplis d'i data.europa.eu al mateix temps llança llum sobre els desafiaments i èxits de la reutilització de dades obertes i les metodologies d'avaluació d'impacte.

Ampliant les troballes del primer volum(Obre en nova finestra) , aquest segon volum va seleccionar 13 casos de reutilització dels 30 inicials i els va classificar d'acord amb les quatre dimensions de l'impacte de les dades obertes, utilitzades en estudis de maduresa de les dades obertes(Obre en nova finestra) : econòmica, governamental, social i ambiental. Després, aquests casos van ser monitoreados d'a prop per avaluar com les dades obertes generen impacte en diferents sectors.

Els aprenentatges són variats i reveladors. Aquests casos no solament demostren com les dades obertes faciliten el desenvolupament econòmic, la creació d'ocupació i l'esperit empresarial, sinó que també subratllen el paper de les dades obertes per millorar la presa de decisions, la transparència i la rendició de comptes en els processos polítics. En la dimensió social, l'ús de dades obertes millora la salut pública, fomenta la inclusió i millora els serveis públics. Finalment, els casos d'ús mostren l'impacte de les dades obertes en el medi ambient, contribuint a abordar els desafiaments ambientals i recolzar els esforços de conservació.

Si ben el segon volum de l'Observatori de Casos d'Ús destaca l'important paper de la reutilització de dades obertes en la creació de nombroses organitzacions i aplicacions, també emfatitza la importància de desbloquejar un impacte potencial encara major en diversos sectors. Això implica brindar suport continu a la comunitat de reutilització per identificar oportunitats de creixement financer i fomentar una comprensió més profunda de com crear i mesurar de manera efectiva l'impacte de les dades obertes.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Informació i dades del sector públic