Esdeveniments

El IV Foro de la Red de Municipios Digitales de Castilla y León

• Seu de la Conselleria de Foment i Medi ambient Calle Rigoberto Cortejoso, 14 - Valladolid
  • 13 març 2014

Modelos eficientes y sostenibles para el uso y prestación de servicios electrónicos en la nube por parte de las Administraciones Públicas.

L'IV Fòrum de la Xarxa de Municipis Digitals de Castella i Lleó tractarà de forma monogràfica els “Serveis de núvol privat per a Entitats i Organismes Públics”.

La Consejería de Fomento y Medio Ambiente de la Junta de Castilla y León celebrarà el proper 13 de març de 2014 en Valladolid, en la sede de la Consejería de Fomento y Medio Ambiente, el cuarto Foro de la Red de Municipios Digitales de Castilla y León, en el que se analizarán cuestiones relacionadas con la utilización de servicios bajo en modelos de nube privada para Entidades y Organismos Públicos.

L'acte, dirigit als principals representants polítics i tècnics dels Ajuntaments i Diputacions Provincials de la nostra comunitat i altres organismes públics, presentarà els reptes que han d'afrontar les entitats locals a l'hora de desplegar els seus serveis electrònics en Internet i les possibilitats i avantatges que ofereix per a això el núvol o “cloud computing”.

L'adopció del cloud computing (computación en la nube) está aumentando a gran velocidad y entre los modelos de despliegue de servicios, las Administraciones Públicas pueden acceder al modelo de nube privada. Se explicará este modelo operativo y de gestión de servicios en la nube para entidades locales a través de la Fundación Centro de Supercomputación de Castilla y León (FCSCL), que se ofrece como medio propio instrumental para desplegar estos servicios, atendiendo especialmente a cuestiones importantes como la seguridad, protección de datos y privacidad.

A continuació, s'exposarà el projecte europeu FI4VDI, per a la creació d'una xarxa d'infraestructures federades per a la generació de serveis de virtualització de llocs de treball.

Finalment, es mostraran diferents casos d'ús i prototips d'aplicacions en el núvol oferts des de les instal·lacions de núvol privat del FCSCL. Exemple d'ells seran els serveis en el núvol desplegats pels Ajuntaments de León, Ponferrada o Sant Andrés de Rabanedo, les Universitats de Castella i Lleó o l'aplicació en el núvol per a la gestió de la LOPD d'administracions locals.

Font original de l'esdeveniment(Obre en nova finestra)

• Ciutadà