accesskey_mod_content

Que é o Centro de Transferencia de Tecnoloxía - CTT?

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

O Centro de Transferencia de Tecnoloxía publica un directorio xeral de aplicacións ou/e solucións cuxo obxectivo é favorecer a reutilización de solucións por todas as Administracións Públicas. Este portal informa de proxectos, servizos, activos semánticos, normativa e solucións que se están desenvolvendo en materia de Administración electrónica. Os seus principais obxectivos son:

  • Crear un repositorio común de software e de servizos para a súa reutilización nas Administracións Públicas.
  • Crear unha base de coñecemento común sobre as diversas solucións técnicas (normativas, servizos, activos semánticos, infraestrutura, desenvolvementos, etc.). no ámbito da Administración electrónica.
  • Crear un espacio donde se puedan compartir experiencias y cooperar en el ámbito de la administración electrónica.

Ademais, desde espazo reservado en (Abre GITHUB en nova xanela) se facilita el desarrollo colaborativo de aplicaciones de las administraciones públicas. Cualquier administración puede publicar su proyecto de software libre y crear una comunidad de desarrollo en torno a él.

O CTT está a disposición de calquera administración pública e a calquera perfil que traballe na contorna da Administración Electrónica.

El Centro de Transferencia de Tecnología es la respuesta al mandato del artículo 17 del Real Decreto 4/2010, de 8 de enero, por el que se regula el Esquema Nacional de Interoperabilidad en el ámbito de la administración electrónica.

Ademais, o Centro de Transferencia de Tecnoloxía atópase recollido no artigo 158 da lei 40/2015. O Centro de Transferencia de Tecnoloxía é o directorio xeral de aplicacións para a súa reutilización na Administración Xeral do Estado e interopera cos directorios establecidos por outras Administracións Públicas.

Para axudar a utilizar o CTT púxose a disposición de todos os seus usuarios os seguintes medios:

  • Guía Rápida de Uso do CTT . Introdución breve ao CTT e o seu funcionamento: contornas, solucións, usuarios, etc. Atópase dispoñible para usuarios anónimos dentro da área área de descargas da solución “ CTT
  • Guía de publicación e licenciamiento de activos , preparada dentro do ámbito do Esquema Nacional de Interoperabilidade, para coñecer todas as consideracións previas e pasos a realizar antes de proceder a solicitar o alta da solución: condicións de copyright e autoría, estudo de compoñentes, selección da licenza, preparación do activo para a distribución, etc.
  • Guía para a prestación de aplicacións en modo servizo , preparada dentro do ámbito do Esquema Nacional de Interoperabilidade e da reutilización en modo servizo. Serve como ferramenta de apoio ás Administracións Públicas que queiran ofrecer aplicacións, plataformas, infraestruturas ou procesos en modo servizo para a súa reutilización por outros organismos. Inclúe consideracións a ter en conta antes de proceder a solicitar o alta de solución reutilizable en modo servizo.
  • Edición de solucións. Explica como realizar a edición e xestión dunha solución na contorna CTT - PAe . Atópase dispoñible para usuarios anónimos dentro da área área de descargas da solución “ CTT ”.
  • Manual administrador de listas de distribución con . mailman Describe as opcións de configuración de uso máis frecuente nas listas de distribución así como as tarefas que debe levar a cabo o administrador/moderador da mesma. Atópase dispoñible para usuarios anónimos dentro da área área de descargas da solución “ CTT ”.
  • Servizo de soporte. Para calquera dúbida ou incidencia pode porse en contacto co servizo de soporte en http://soportecaid.redsara.es http://soportecaid.redsara.es(Abre en nova xanela)
  • Servizo de consulta sobre dúbidas de licenciamiento: En colaboración con Rede.es ofrécese un servizo de consultas a través do cal as AAPP poderán formular cuestións relacionadas con software libre e o licenciamiento das súas solucións.

O directorio de solucións do CTT é o lugar indicado para atopar unha solución, proxecto, servizo ou activo semántico para reutilizar na túa administración.

Todas as solucións dispoñibles no CTT recollen información divulgativa e de uso sobre elas. Ademais ofrécense diferentes opcións de descarga e de colaboración nelas, como foros e listas de distribución de correo. Ademais, naqueles casos nos que sexa posible, poderase descargar o código fonte ou se enlazará co repositorio externo no que poida realizarse a descarga.

http://administracionelectronica.gob.es/ctt

O CTT está dispoñible a través de Internet e da Red SARA . Con todo, no caso de administracións públicas, recoméndase a súa utilización desde Red SARA a pois só desde SARA terase acceso a toda a información e servizos específicos para administracións públicas.

Para aquelas solucións que desexan construír unha comunidade de desenvolvemento ao redor do seu proxecto software libre, creouse a organización forja-CTT dentro da gran contorna colaborativa público de , GITHUB na que as administracións públicas poden crear e xestionar os seus repositorios

https://github.com/ctt-gob-é(Abre en nova xanela)

A organización Forja CTT está recoñecida en como GITHUB espazo do sector público:

https://government.github.com/community/(Abre en nova xanela)

O funcionamento do CTT determínano dous aspectos fundamentais: as solucións e os niveis de acceso. A solución é a unidade básica de traballo dentro do CTT ao redor da cal se orquestran todas as funcionalidades ofrecidas. Os diferentes niveis de acceso permiten personalizar a información e os servizos ofrecidos por cada solución a cada usuario.

Un conxunto de documentos, ficheiros, noticias, páxinas de información e servizos. Conceptualmente unha solución ou/e proxecto pode ser:

  • Servizos horizontais postos a disposición de todos os organismos para facilitar ou simplificar a implantación de novos servizos.
  • Desenvolvementos realizados cuxo código e información asociada ponse a disposición das Administracións para que poida utilizarse ou mellorarse.
  • Activos semánticos modelos de datos ou listas de codificación que poden ser reutilizadas por outras administracións públicas.
  • Calquera proxecto tecnolóxico no que se conta a experiencia da súa implantación e uso para que outros organismos poidan beneficiarse dela.
  • Recomendacións, normativa, metodoloxías, etc. de aplicación no ámbito das TIC na administración.

No directorio de solucións do CTT albergado dentro do PAe ( CTT - PAe ) haberá sempre dispoñible información divulgativa das solucións de carácter público (dispoñible por internet):

  • Pestana “Xeral”. É a páxina de presentación da solución que recolle os conceptos xerais da solución e os principais datos de interese. Ademais o responsable da solución pode decidir incluír:
    • Novidades. Novidades públicas relacionadas coa solución.
    • Subscripción. Notificacións de cambios que se realicen en noticias ou documentos relacionados coa solución.
  • Pestana “Info. Adicional”. Profunda nos detalles funcionais e tecnolóxicos da solución.
  • Pestana “Área de descargas”. Diferentes contidos públicos descargables organizados por cartafoles.
  • Outras pestanas. Os responsables da solución poderán habilitar o uso doutras 2 pestanas públicas para dar máis información, indicadores, etc.

Ademais, cada solución pode ofrecer aos usuarios rexistrados das administracións públicas que accedan pola rede SARA:

  • Pestana “Área de Descargas”. Contidos adicionais aos xa presentes para usuarios anónimos que son específicos para Administracións Públicas.
  • Pestana “Colaboración”. Participación en foros de discusión sobre as solucións.
  • Outras pestanas. Os responsables da solución poderán habilitar o uso doutras 2 pestanas para dar máis información, indicadores, acceso a listas de distribución de correo, etc.

En calquera caso unha solución terá un máximo de 5 pestanas activas.

Aquelas solucións que o desexen poderán iniciar un proxecto de desenvolvemento colaborativo habilitado no espazo Forja-CTT de como GITHUB un repositorio. Estes repositorios poderán habilitar, segundo as súas necesidades, o uso destas funcionalidades:

  • Área de código fonte. Xestión do código do proxecto a través dun repositorio GIT . Este repositorio é a contorna de traballo e atópase en desenvolvemento e en continua evolución, por tanto pode haber materiais incompletos e software con defectos pendentes de liquidar. O lugar preferente onde fornecer as versións oficiais e estables do proxecto englobando código fonte, documentos de instalación, integración, etc. será a área de Descargas da solución CTT asociada.
  • Gráficos. Consulta de estatísticas acerca de aspectos relacionados co proxecto, como contribucións, visitantes, actualizacións de código, etc.
  • Xestión de Incidencias. Pódese xestionar a notificación, evolución e resolución de todas as solicitudes relacionadas con cada proxecto: incidencias do servizo, solicitudes de soporte, solicitudes de mellora, resolución do sistema, etc.
  • Wiki . Creación e xestión da documentación do proxecto de forma colaborativa

Os usuarios do CTT poden participar en distintos graos e con distintos permisos nas diferentes solucións.

A contorna CTT - PAe diferencia entre 4 tipos de usuarios que gozarán dun nivel de participación distinto dentro do portal e de cada solución.

  • Visitante anónimo. É aquel usuario que só desexa consultar información xeral de carácter público das solucións do CTT . Este usuario non necesita identificarse e ten acceso desde Internet e desde red SARA a .
  • Visitante rexistrado do PAe . Son aqueles usuarios que teñen un maior interese por participar activamente no PAe : expresando a súa opinión, participando en foros ou/e comunidades, etc. Desde calquera ámbito (público ou privado) pódese contar cun usuario rexistrado no PAe . Dispoñible desde internet e desde red SARA a .
  • Visitante rexistrado do PAe das Administracións Públicas. Son aqueles visitantes rexistrados do PAe que pertencen ás Administracións Públicas. Dita pertenza á Administración será validada polos responsables do PAe . Estes usuarios terán maiores niveis de acceso a funcionalidades e servizos do PAe. Concretamente para o caso do CTT , se ademais acceden pola rede SARA , teñen dispoñibles máis opcións de consulta, participación e descarga (pestanas área de descargas, colaboración e máis) dentro das solucións.
  • Administrador de solucións. Unha vez cóntase co perfil “visitante rexistrado do PAe das administracións públicas” no caso concreto do CTT pódese solicitar a creación dunha nova solución converténdose no administrador da mesma. O administrador das solucións é o responsable de xestionar a solución: contidos, usuarios, etc. e só poderá realizar dita administración desde a rede SARA . Unha solución pode contar con varios administradores.

Os usuarios da organización forja-CTT en son GITHUB totalmente independentes dos existentes en .. CTT-PAe

Para poder ser visitante rexistrado das Administracións Públicas débese traballar nunha administración pública e utilizar unha conta de correo electrónico da entidade. A asignación deste perfil solicítase no rexistro de usuario seleccionando perfil "administración" e é supervisada polos administradores centrais do PAe . Será aprobada unha vez concluído o proceso de alta.

Cando un usuario quere atopar unha solución para reutilizar na súa administración debe dirixirse ao directorio de solucións do CTT (contorna CTT - PAe ). Desde esta contorna terá 4 vías dispoñibles para facelo:

  • Buscador de solucións . Permite utilizar conxuntamente opcións de procura por palabras crave e por clasificación e características da solución. É dicir, poderíanse buscar por exemplo todas as solucións relacionados con firma (texto=asina) e que sexan servizos horizontais (clasificación técnica=servizos horizontais para AAPP ). Se o cajetín “texto” déixase baleiro pódese obter unha listaxe de todos os proxectos correspondentes a unha determinada clasificación (a que estea seleccionada).
    No Buscador de solucións do CTT incorpórase a opción de procura predictiva que permite anticiparse aos resultados desexados polo usuario. Unha vez introduciu un mínimo de 3 caracteres, ofrécese unha listaxe coas solucións cuxo “nome curto”, “Nome Abreviado” ou “Nome Completo“ contén este caracteres.

    Ademais, os resultados atopados pódense ordenar en función de 2 criterios:
    • Ranking trimestral das solucións máis descargadas o trimestre anterior (primeiro as máis descargadas).
    • Data da última actualización da solución (primeiro as modificadas hai menos tempo).
  • Buscador en directorios asociados . Permite realizar procuras de proxectos, con base en palabras crave, en todas os directorios  que se atopen asociados/federados co Centro de Transferencia de Tecnoloxía.
  • Solucións por ... Facilita o acceso, de forma sinxela e agrupada, ás solucións seguindo diversos criterios. Por exemplo, en Solucións por Área Técnica poderíanse atopar todas as Infraestruturas e Servizos Comúns postas a disposición das outras administracións para impulsar a Administración Electrónica.
  • Listado completo de Solucións Permitirase o acceso a unha listaxe completa de solucións ordenadas alfabeticamente desde o buscador de solucións e desde as seccións “soluciones por …”. A ligazón atópase dispoñible na parte superior da zona central da páxina.

Para ter un usuario activo en calquera das contornas do CTT débese contar primeiramente cun usuario rexistrado no PAe . O proceso de rexistro debe realizalo desde a opción “ rexístrese ” presente na cabeceira.

Se desexa conseguir o perfil “Visitante rexistrado do PAe das Administracións Públicas” deberá indicar durante o proceso de alta que o seu perfil é “Administración”. Así mesmo a dirección de correo electrónico utilizada deberá pertencer a unha Administración Pública.

Os responsables do PAe supervisarán periodicamente as novas altas de usuario e concederán o “perfil de visitante rexistrado das AAPP ” nos debidos casos.

Para poder contar cunha conta de usuario en simplemente GITHUB deberá pulsar sobre o botón “ Sign Up ” e encher a solicitude. Unha vez aprobada recibirá un correo electrónico indicándolle que o seu usuario se atopa operativo en .. GITHUB

Cada usuario pode modificar ou actualizar os datos cos que se deu de alta entrando no CTT-PAe co seu usuario e picando na opción "Configuración" dispoñible na esquina superior dereita.

Nesta páxina podemos modificar os datos como: contrasinal do usuario, dirección de correo electrónico, etc.

Lembre que é especialmente importante manter sempre actualizados os seus datos de conta de correo, teléfono e organismo para o cal traballa.

Consulte a Guía de publicación e licenciamiento de activos , preparada dentro do ámbito do Esquema Nacional de Interoperabilidade, para coñecer todas as consideracións previas e pasos a realizar antes de proceder a solicitar o alta da solución: condicións de e copyright autoría, estudo de compoñentes, selección da licenza, preparación do activo para a distribución, etc.

Para proceder a realizar o alta da solución na contorna CTT-PAe (directorio soluciones) simplemente, un usuario con perfil “visitante rexistrado do PAe de débeas AAPP ” encher o formulario dispoñible na opción “ Rexistro dunha solución "

Cando a solución estea dispoñible notificaráselle ao solicitante para que poida completar e encher o resto de información relacionada coa solución antes de facela pública.

Teña en conta que tanto ao solicitar o alta dunha solución como ao solicitar o alta dun proxecto convértese no administrador do mesmo. Posteriormente, poderá configurar novos administradores de soluciónea e do proxecto.

En colaboración con ofrécese Red.es un servizo de consultas a través do cal as AAPP poderán formular cuestións relacionadas con software libre e o licenciamiento das súas solucións.

En primeiro lugar deberase solicitar o alta dunha nova solución reutilizable no CTT , no campo "Razón solicitude" indicarase que ademais se necesita un repositorio en .. GITHUB

No caso de que a solución xa existise no CTT , realizarase a solicitude de repositorio na GITHUB a través do CAID (Abre en nova xanela) .

Cada solución do CTT ou repositorio en é GITHUB independente do resto de solucións ou repositorios e é xestionado integramente polo administrador do mesmo (por defecto o usuario que solicitou a súa alta).

O administrador da solución ou do repositorio é o responsable da xeración dos seus contidos, e da xestión e personalización do comportamento das ferramentas utilizadas, xestión dos colaboradores da súa solución ou repositorio, etc.

É dicir, o CTT ofrece a infraestrutura tecnolóxica e soporte sobre esta a as solucións ou repositorios pero son as administracións responsables deles as que os xestionan de maneira totalmente autónoma e independente segundo estimen que é máis conveniente para a súa solución ou repositorio.

Só accedendo cun usuario con perfil “Visitante rexistrado das AAPP ” e desde Red SARA a poderase ter acceso a estas pestanas da solución.

Ligazóns relacionadasLigazóns relacionadas