O plan Horizonte Europa 2025-2027 para a investigación e a innovación apontoa o camiño cara a un futuro dixital

• Escoitar

21 marzo 2024

A Comisión adoptou hoxe o segundo plan estratéxico para  Horizonte Europa  . O plan, anunciado en as  Xornadas emblemáticas de Investigación e Innovación  , establece tres orientacións estratéxicas clave para o financiamento da investigación e a innovación da UE durante o últimos tres anos do programa (2025-2027):

• Transición verde;
  • Transición dixital;
  • Unha Europa máis resiliente, competitiva, inclusiva e democrática.

Estas orientacións teñen como obxectivo abordar desafíos globais clave como o cambio climático, a perda de biodiversidade, a transición dixital e o envellecemento da poboación.

A autonomía estratéxica aberta e a garantía do papel de liderado de Europa no desenvolvemento e despregamento de tecnoloxías críticas son principios xerais que se aplican no tres orientacións estratéxicas clave.

O plan estratéxico eleva a ambición de Horizonte Europa en materia de biodiversidade e comprométese a dedicar o 10% do orzamento total de Horizonte Europa para 2025-2027 a temas relacionados coa biodiversidade. Este novo compromiso complementa os obxectivos existentes para o gasto climático (35% durante a vida de Horizonte Europa) e as principais actividades dixitais (13 mil millóns de euros durante o mesmo período).

O plan estratéxico identifica nove novas  asociacións europeas cofinanciadas e coprogramadas  : Brain Health, Bosques e silvicultura para un futuro sustentable, Materiais innovadores para a UE, Materias primas para a transición verde e dixital, Patrimonio cultural resiliente, Transformacións sociais e resiliencia, Enerxía solar fotovoltaica, téxtiles do futuro e mundos virtuais.

O plan estratéxico tamén proporciona unha visión xeral dos logros de as  misións da UE  durante os seus primeiros anos. Como novidade, o plan estratéxico introduce a Nova Instalación Bauhaus Europea (NEB).  A Nova Bauhaus Europea  é un movemento pioneiro que reúne a cidadáns, municipios, expertos, empresas, universidades e institucións para reinventar e lograr conxuntamente unha vida sustentable e inclusiva en Europa e máis aló. Dada a natureza transversal do NEB e do seu contido de I+i, o NEB implementarase como unha cuestión transversal nos programas de traballo de Horizonte Europa para 2025-2027. Este compoñente de I+i complementarase cun compoñente de implementación que se implementará a través de sinerxias con outros programas da UE. En conxunto, estes dous compoñentes denominaranse "Mecanismo NEB".

O plan aborda unha serie de cuestións específicas, como o equilibrio entre investigación e innovación e a integración das ciencias sociais e as humanidades. En canto ao primeiro, o plan estratéxico comprométese a proporcionar un apoio equilibrado a actividades con distintos niveis de madurez e preparación tecnolóxica, que van desde a xeración de coñecementos e a investigación nas súas primeiras etapas ata a innovación, pasando polas actividades de demostración e primeiro despregamento, como no caso dos modelos. rexións, laboratorios viventes e faros. Tamén se compromete a fortalecer os proxectos de investigación colaborativa con baixos niveis de preparación tecnolóxica e niveis de madurez baixo o Pilar II.

A integración efectiva das ciencias sociais e as humanidades en todos os grupos, incluídas todas as misións e asociacións, é un principio crave do programa. Isto reflíctese sinalando temas específicos e solicitando unha avaliación do seu impacto social. As ciencias sociais e as humanidades integraranse nos proxectos relevantes, desde a súa redacción ata a súa selección e avaliación.

Próximos pasos

As orientacións estratéxicas clave son os principios reitores de Horizonte Europa e implementaranse a través dos programas de traballo. Os programas de traballo establecen as oportunidades de financiamento para actividades de investigación e innovación a través de convocatorias temáticas e temas.

O programa de traballo principal de Horizonte Europa para 2025 desenvolverase seguindo as orientacións do plan estratéxico recentemente adoptado. En abril de 2024, a Comisión lanzará unha oportunidade de comentarios sobre o Programa de Traballo 2025 aberta a todas as partes interesadas.

Fondo

O plan estratéxico de Horizonte Europa para 2025-2027 baséase en unha  análise exhaustiva  realizado polos servizos da Comisión, incluído unha análise das lagoas sobre os temas que faltan e as posibles lagoas dentro das áreas de intervención previstas na base xurídica de Horizonte Europa. O plan estratéxico foi cocreado polos servizos da Comisión e codiseñado co Parlamento Europeo, os Estados membros e os países asociados, así como con máis de 2.000 partes interesadas e cidadáns que contribuíron en diversas etapas do proceso de planificación estratéxica de Horizonte Europa, como como a  maior consulta pública xamais realizada  sobre os Programas Marco Europeos de Investigación e Innovación.

Para máis información

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Infraestruturas e servizos comúns