accesskey_mod_content

Prop de 17.000 persones es van inscriure online en el primer procés selectiu de la Xunta íntegrament electrònic

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

08 maig 2018

El uso de la Plataforma de interoperabilidad Pasaxe! evitará a los aspirantes presentar hasta 86.000 documentos que acrediten su identidad, titulación o su situación laboral.

Per primera vegada des de l'entrada en vigor de la Llei 39/2015(Obre en nova finestra) per consolidar una Administració íntegrament digital, el procés d'inscripció per a l'ingrés en els diferents cossos docents, convocats per la Conselleria de Cultura, Educació i Ordenació Universitària(Obre en nova finestra) , se llevó a cabo de manera íntegramente electrónica. En total, se presentaron 16.951 solicitudes a través de la sede electrónica autonómica, de las cuales el 84% emplearon el servicio de claves concertadas, Clau 365(Obre en nova finestra) , i les restants van optar pel certificat digital.

Interoperabilitat

Durant la tramitació del procediment es realitzaran aproximadament 95.000 validacions de dades, de les quals al voltant 90% es faran automàticament a través Plataforma d'interoperabilitat Pasaxe!(Obre en nova finestra) , que permet la interconnexió dels sistemes d'informació entre Xunta de Galícia i altres Administracions.

Entre aquestes comprovacions automàtiques destaquen les d'identitat amb Direcció general de Policia(Obre en nova finestra) , les de verificació de titulacions oficials amb Ministeri d'Educació, Cultura i Esport(Obre en nova finestra) o la situació de desocupació amb Servei Públic d'Ocupació Estatal(Obre en nova finestra) , entre unes altres. Les consultes a través de Pasaxe! evitaran als sol·licitants presentar fins a 86.000 documents que ja obren en poder de l'Administració.

Ventajas de la gestió online

Entre els avantatges de la gestió en línia està la possibilitat de fer tràmits les 24 hores del dia, des de qualsevol lloc, i evitar els desplaçaments als registres presencials. Buena prova d'això és que en aquest procés per a personal docent, la primera sol·licitud es va presentar tan sol 15 minuts després d'obrir el termini, és a dir, a les 00:15 hores i l'última sol·licitud es va registrar a les 23:55 hores de l'últim dia d'inscripció, 5 minuts abans de tancar el termini.

Administració electrònica

La Xunta, a través de l'Agència Agència per a la Modernització Tecnològica de Galícia (Amtega)(Obre en nova finestra) , va engegar en 2015 el Pla d'Administració i Governs Digitals per aconseguir una administració accessible, àgil en les respostes i amb capacitat per anticipar-se a les necessitats de les societat.

En el marc d'aquest Pla, Amtega, va engegar el passat mes de febrer una nova versió de la seu electrònica de la Xunta més senzilla i accessible, enfocada a les necessitats i prioritats de l'usuari. La nova seu està adaptada a un millor ús des de dispositius mòbils i amb possibilitats de personalització en funció del tipus de col·lectiu: ciutadà, empresa o professional, entitat local, associacions i ONG.

L'usuari realitzarà cerques generals en el cercador o través de les etiquetes destacades en funció del seu perfil, bé per ser termes o procediments més destacats o consultats pel col·lectiu al que pertany. A més, s'incorpora un nou tipus de contingut per campanyes, que abasta les ajudes, procediments i programes vinculats a un fet vital o una necessitat concreta (suport a la natalitat, suport a l'emprendemento).

  • Ciutadà
  • Serveis electrònics