Desde el pasado 15 de enero, las facturas dirigidas a las administraciones públicas, y por tanto a la Diputación de Guadalajara, son ya electrónicas, por lo que se ha habilitado un enlace en la web oficial ( www.dguadalajara.es ) per accedir als codis de les diferents unitats o àrees de la Institució implicades en la tramitació d'aquestes factures. Per a això, la Diputació de Guadalajara s'ha adherit al Punt General d'Entrada de Factures de l'Administració General de l'Estat ( FACE ) que permet la remissió de factures en format electrònic a les administracions adherides.
Gràcies al conveni signat amb Red.es per valor de 500.000 euros, finançats al 80 per cent amb fons europeus i al 20 per cent amb fons propis de la Diputació, tots els ajuntaments que ho han sol·licitat tindran un ordinador i un escàner multifunció. Així, han estat un total de 202 ajuntaments, 12 EATIMS i tres mancomunitats els que ho han sol·licitat i adherit al conveni.
A més, a través d'un conveni signat amb la Diputació de Sevilla, s'ha procedit a la instal·lació, formació i manteniment d'una aplicació de registre d'entrada-sortida, tant presencial com a telemàtica, perquè els ciutadans puguin presentar documentació des de qualsevol lloc davant el seu ajuntament simplement amb tenir signatura electrònica o DNI electrònic i un navegador d'internet. És a dir, la Diputació de Sevilla ha cedit l'aplicació de Registro de Documentación Presencial i Vía Telemática, amb la intenció de prestar un servei de qualitat als ajuntaments de la província de Guadalajara.
La presidenta de la Diputació afirma que l'estalvi econòmic es pot estimar entorn de/entorn dels 200.000 euros a l'any aproximadament.
El passat mes de juny la Diputació va rebre un reconeixement per fomentar la implantació de les noves tecnologies en els ‘Premis Castella-la Manxa 2014 Societat de la Informació.