La Diputació de Girona renova 140 webs municipals

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

04 febrer 2014

La Diputació de Girona renovarà en els propers mesos les webs d'uns 140 municipis gironins , tots de menys de 5.000 habitants . Els objectius de l'actualització de les webs són personalitzar-los segons el municipi , fer-los servir d'eina de promoció i facilitar l'ús de les tecnologies actuals , com són les xarxes socials . A més , es preveu un pla de treball entre responsables de la Diputació i els ajuntaments per facilitar la millora de forma continuada.

"Sempre amb la idea d'ajudar als ajuntaments , en la millora de les seves instal·lacions , que és la raó de ser de la Diputació" , diu el vice-president primer de l'ens supramunicipal , Miquel Noguer .

La renovación de las webs , que se ha comenzado en los municipios de Camprodon y Fornells de la Selva como prueba piloto , se hace desde la Oficina de Apoyo a la Administración Electrónica, que depende del servicio de Sistemas y Tecnologías de la información del Área de Régimen Económico y Nuevas Tecnologías de la Diputación . A partir de ahora , se empieza con el resto de webs municipales , hasta llegar casi a las 140, con la finalidad clara de dar un aire nuevo a los actuales webs , que han permanecido muy estáticos , y de tratar de implicar aún más los ayuntamientos.

La nova actualització es concreta en una gran imatge de portada en la qual es poden posar fins a tres promocions destacades , ja sigui d'alguna activitat del moment o d'un lloc especial del municipi . Seguidament , apareixen les promocions fixes , les promocions permanents durant l'any i les promocions variables , entre les quals es troben l'agenda i les notícies del municipi . A més , totes les pàgines noves tindran un menú dels diferents accessos i una relació de les xarxes socials . Queda clar que la renovació comporta un canvi tecnològic , de disseny gràfic i conceptual , ja que ha de ser una eina de promoció del municipi . En aquest punt , cada ajuntament haurà de decidir què promociona .

Els tècnics de la Diputació volen deixar clar que amb la renovació de les webs intenten " adaptar a la realitat actual , donant un toc més en concordança amb el municipi " . Amb aquesta millora , els tècnics preveuen que al llarg de l'any les webs acabin concretant en dues o tres plantilles bàsiques .

Además , durante el año se prevé llevar a cabo un plan de mejora continua . El plan se concretará en sesiones de trabajo , con responsables de los ayuntamientos y de diversas áreas de la Diputación , para tratar de hacer un trabajo cooperativo sobre la experiencia de la actualización de cara a poder mejorar el diseño , los contenidos o las novedades de manera continuada .

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Ciutadà