Aquest informe analitza el desenvolupament de l'Administració Electrònica, a partir de el Índex de Desenvolupament de l'Administració Electrònica de l'ONU (I-Government Development Index, EGDI). L'EGDI és un índex compost de 3 subíndexs, que analitza tres dimensions: la idoneïtat de les infraestructures de telecomunicacions (TII), les capacitats dels recursos humans per promoure i usar les TIC (HCI), i la disponibilitat de continguts i serveis online (OSI).
L'informe també inclou un índex suplementari, el Índex d'I-participació (EPI), que avalua l'ús dels serveis online per part dels governs per proporcionar informació als seus ciutadans, interactuar amb ells, i involucrar-los en el procés de presa de decisions i en el codiseño dels serveis, mitjançant consultes online. Així mateix, inclou com a estudi piloto l'Índex de Dades de Govern Obert (OGDI)
En l'Enquesta de Govern Electrònic 2022 Espanya figura en el grup de països amb molt alt rendiment en l'Índex de Desenvolupament de l'Administració Electrònica (EGDI), en obtenir una puntuació en l'EGDI superior a 0.88, ocupant el lloc número 17 en el rànquing global.
L'informe indica que tots els països en el grup de molt alt rendiment han demostrat consistència i progrés a les diferents àrees de les seves estratègies de política digital, i en la coordinació i implementació dels seus serveis públics digitals.
Dins de l'àmbit dels països de la UE Espanya se situa en la setena posició.
L'estudi proporciona, addicionalment, una avaluació del govern electrònic a nivell local, analitzant la ciutat més poblada de cadascun dels 193 països a través de el Índex de Servei Online Local (LOSI) que avalua el desenvolupament de l'administració electrònica a nivell local, a través dels portals oficials. En aquest índex, la ciutat de Madrid apareix en la primera posició de el rànquing, empatada amb Berlín, en estar en el primer lloc en les categories de marc institucional, provisió de serveis, participació i compromís i tecnologia.
Tal com assenyala l'Enquesta, “les tecnologies digitals contribueixen al desenvolupament nacional i local, faciliten l'intercanvi de coneixements i orientació, i permeten la prestació de serveis i solucions en línia tant en circumstàncies ordinàries com a extraordinàries, la qual cosa fa inevitable la transició cap a la transformació digital. El govern electrònic s'ha convertit en la pedra angular per construir institucions eficaces, responsables, resilientes i inclusives en tots els nivells, com es demana en l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 16, i per enfortir la implementació de l'Objectiu 17.”