accesskey_mod_content

Portals de prestació de serveis: de la informació a la gestió

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

LOCALTIC: Xarxa de portals per a les AAPP

Autor: Jorge Dumont Sañudos. Entitat: Telefónica Espanya
LocalTIC és un servei en xarxa enfocat al desenvolupament de la i-Administració en l'àmbit local. L'objectiu és facilitar que els ajuntaments puguin donar serveis públics electrònics, homogenis, evitant la bretxa digital en un territori, en estar representats per un òrgan supramunicipal que lidera la implantació i sostenibilitat del desenvolupament de la i-Administració.

El Portal d'Emprenedors de la Comunitat de Madrid incrementa la seva oferta de serveis

Autor: Daniel Cabrero Suárez. Entitat: Agència Informàtica i Comunicacions de la Comunitat de Madrid
Iniciativa del Portal de l'Emprenedor, conjunt d'aplicacions web que centralitzen i permeten la gestió telemàtica de tots els serveis a emprenedors, des de la idea inicial fins a la creació de l'empresa, sota les premisses d'eficàcia i eficiència administrativa i el millor servei públic a la ciutadania, utilitzant múltiples canals (Internet, telèfon, SMS, email,...).

Sistema de Georeferenciació de gasolineres del Mº d'Indústria, Turisme i Comerç: Geoportal per a la consulta de preus de gasolineres i passarel·la amb Google Earth.

Autor: Pablo Burgos Casado. Entitat: Ministeri d'indústria, Turimo i Comerç
El MITYC ha decidit implantar un Geoportal on es podran visualitzar les estacions de servei com a objectes georeferenciados, consultar els atributs de qualsevol d'elles, cercar cadascun d'ells per nom i superposar tota la informació cartogràfica disponible en Internet dins del moviment IDE, tot això basant-se en els estàndards oberts de l'OGC (Open Geospatial Consortium).

El Portal d'Ocupació de la Comunitat Autònoma de Galícia

Autor: Alejando Casas. Entidad: Dirección Xeral de Formación e Colocación. Consellería de Traballo. Xunta de Galicia
La Comunitat Autònoma de Galícia porta treballant molts temps a utilitzar les T.I. per interactuar amb els seus usuaris. El present treball és un resum de totes les actuacions realitzades i del seu impacte en la societat. Tambien present les funcionalitats del seu portal d'ocupació cara al ciutadà i a l'empresari.

Portal temàtic de salut de la Comunitat de Madrid - Consultes i gestions sanitàries

Autor: Yolanda Llamas Nistal. Entitat: Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid
Portal temàtic de salut personalitzat en tres audiències: ciutadà, professional i empresa pública o privada.la horitzontalitat dels continguts i flexibilització de menús li ha permès estructurar la informació en àrees d'interès per a cadascuna de les audiències on es preval el llenguatge i la comprensió dels temes de salut i assistència sanitària.

MPI: El meu perfil investigador. Grup Scimago. Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia, FECYT

Autor: Carlos Olmeda Gómez. Entitat: Grup Scimago. Departament de Biblioteconomia i Documentació.Universitat Carlos III de Madrid
MPI (El meu Perfil de Investigador) és una eina desenvolupada pel grup de recerca Scimago, de la Universitat de Granada, dins del projecto Atles de la Ciència. L'eina elabora un informe bibliométrico que mostra la informació corresponent a la producció científica d'un autor o grup d'autors a partir de bases de dades Thomson Scientific.

MPI: El meu perfil investigador. Grup Scimago. Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia, FECYT. 2ª versió (anul·la l'enviament 170/2007SA).

Autor: Carlos Olmeda Gomez. Entitat: Grup Scimago. Departament de Biblioteconomia i Documentació. Universitat Carlos III
En aquesta comunicació es proposen un conjunt de línies d'innovació, basades en les iniciatives de desenvolupament empreses en el Geoportal IDE del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme, com és el desenvolupament i implantació de serveis WMS (Web Map Services), la utilització del freeware com a estímul i motor d'innovació.

WWW.AVILES .ÉS, un portal de serveis.

Autor: Víctor Manuel Solla Barcena. Entitat: Ajuntament d'Avilés
L'Ajuntament d'Avilés , va construir un portal Web orientat als serveis als ciutadans que facilités la relació entre ells i Administració , en un entorn C2A i A2C.

Portal del Sistema Nacional d'Ocupació "Un punt d'encontre"

Autor: Javier Rodriguez Arroyo. Entitat: Servicio Público de Empleo Estatal - Institut d'Ocupació (INEM)
Descripció del recentment creat Portal del SNE. Es tracta d'un lloc web l'activitat principal del qual és la gestió de la intermediació al mercat laboral.

La Intranet del Senat

Autor: José Angel Alonso López.. Entitat: Senat
Aquesta comunicació pretén mostrar la situació de la Intranet del Senat, que ha estat desenvolupada durant els últims sis mesos i que s'està desplegant en aquests momentos.es continuació de la comunicació que es va exposar a Sevilla, en el Tecnimap 2006, i en la qual s'anunciaven les línies mestres del projecte que és ara una realitat.

Alisis. La web al servei de la comunitat educativa

Autor: Antonio Juan López Rodriguez. Entitat: Conselleria d'Educació, Universitats, Cultura i Esports del Govern de Canàries
Alisis és una plataforma comuna de comunicació via WEB que el seu objectiu és aconseguir la integració de tota la comunitat educativa en l'ús de les noves tecnologies, facilitant per a això, un accés personalitzat de cada usuari als serveis electrònics que presta la Conselleria d'Educació, Universitats, Cultura i Esports.

Mapa Ciudad: Desenvolupament d'una llista de carrers interactiva per a la ciutat de Castelló

Autor: Maria José Gomez López. Entitat: Ajuntament de Castelló
S'ha dissenyat una gran base de dades corporativa que s'alimenta de les aportacions de les famílies, els centres docents, els serveis centrals i els propis docents, i que donen per resultat les plantilles docents i els nomenaments dels mestres i professors.

Instruments de suport per a la modernització dels serveis públics: portal millora els serveis públics i observatori per a la millora dels serveis públics

Autor: Esperanza Alvarez Molina. Entitat: Conselleria de Justícia i Administració Pública
El portal millora els serveis públics és un espai d'encontre creat perquè la ciutadania i els/as professionals puguin expressar les seves opinions, necessitats i expectatives. aquest espai es concreta en una aplicació web que possibilita la participació online de la ciutadania entorn de/entorn de la millora dels serveis públics mitjançant fòrums, qüestionaris i grups d'anàlisis.

Interoperabilitat amb notaris al Portal Tributari de la Regió de Múrcia

Autor: Pedro Olivares Sanchez. Entitat: Direcció general d'Informàtica de la Comunitat Autònoma de la Regió de Múrcia
Desenvolupament d'una plataforma virtual cridada opinar.es saludable, els objectius de la qual són: promoure la participació ciutadana a través d'un entorn tecnològic; avançar en l'estudi, anàlisi i incorporació de les expectatives ciutadanes en salut; i generar informació útil i actualitzada per a gestors i responsables de sanitat per guiar i facilitar la presa de decisions.

Nou Portal del Ciutadà de l'Ajuntament de Pozuelo de Alarcón. Evolució d'un projecte

Autor: Carlos Artal deLara. Entitat: Grup Intermark
En aquesta comunicació es presenta l'evolució del projecte realitzat per l'ajuntament de Pozuelo de Alarcón i Grup Intermark per al desenvolupament del nou portal del ciutadà de Pozuelo, situació que va provocar el canvi, enfocament del projecte i resultat final.

La Cienciatk del CSIC. Un portal multimèdia amb tecnologia j2ee per a la difusió de la cultura científica en internet.

Autor: Clara Cala Rivero. Entitat: Consell Superior de Recerques Científiques. Ministeri d'Educació i Ciència
ienciatk és un projecte del CSIC per al foment i difusió de la cultura científica, que entrarà en producció a la fi de 2.007. Facilita a través d'Internet i mitjançant un portal Web l'accés a gairebé 40.000 documents multimèdia de caràcter multidisciplinari (vídeos, imatges i sons) dels fons de la Mediateca del CSIC.

Portals de prestació de serveis en l'INE: de la informació a la gestió del conocimiento.el Projecte SIGIAS (Sistema Integrat de Gestió d'Incidències d'Aplicacions i Serveis)

Autor: Jose Antonio Perea Yustres. Entitat: Institut Nacional d'Estadística
SIGIAS compon una base de dades de la prestació del servei, que permet als analistes obtenir una visió de negoci instantània o històrica, analitzar l'acompliment de processos, i identificar aquells punts de necessària millora, o la millora de la qual aporti avantatges substancials en els processos L'INE manté un R+D+I dins de l'àmbit de la Gestió del Coneixement.