accesskey_mod_content

‘La meva Carpeta Ciutadana’ incorpora més de 200 entitats locals, noves funcionalitats i millores de serveis per als ciutadans

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

20 octubre 2023

Disponible la cinquena versió de la ‘app’ amb la incorporació de noves funcionalitats com la consulta d'estat d'expedients d'entitats locals o la sol·licitud de cites prèvies, entre uns altres.

‘La meva Carpeta Ciutadana’, servei ofert pel Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a través de la Secretaria General d'Administració Digital adscrita a la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, ja té disponible la seva cinquena versió oficial en els stores de  iOS(Obre en nova finestra)   i  Android(Obre en nova finestra) , així com a través del seu  web(Obre en nova finestra) . D'aquesta manera, es continua donant compliment als objectius inicials de creixement i millora d'aquest servei públic amb informació de totes les administracions.

‘La meva Carpeta Ciutadana’ permet consultar des del mòbil, i des d'un únic punt, documentació personal de molt diferents àmbits (educatius, béns immobles, vehicles, residència, prestacions socials i de desocupació, laborals, història clínica, etc.). També facilita l'accés als teus expedients i les teves notificacions de l'administració pública a través de la  Adreça Electrònica Habilitada Única – DEHú(Obre en nova finestra)

A més, a ‘La meva Carpeta Ciutadana’ és possible conèixer les cites prèvies gestionades per les Administracions públiques, i rebre avisos sobre venciments de tràmits relacionats amb DNI, Passaport, Permís de Conducció i ITV. D'aquesta manera se simplifica la relació entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu. 

Des del seu llançament, suma ja més de 2 milions de descàrregues de les aplicacions mòbils. A més, 2,6 milions de ciutadans diferents han utilitzat en algun moment els seus serveis realitzant més de 16 milions d'accessos. 

La cinquena versió oficial de ‘La meva Carpeta Ciutadana’, disponible als mercats oficials d'aplicacions, incorpora les següents noves funcionalitats i millores d'interès per a la ciutadania així com nous organismes que faciliten informació a través de La meva Carpeta Ciutadana

  • Consulta del certificat literal de naixement i la seva descàrrega en els casos en els quals ja hagi estat digitalitzat. 
  • Millora de la consulta de l'estat d'expedients d'Entitats Locals. El ciutadà podrà seleccionar fins a 5 entitats locals favorites sobre les quals desitja consultar la informació. A més, s'incorporen més de 200 entitats locals, concentrades geogràficament a Albacete, Conca, Huesca i León. I es continuarà progressivament en la incorporació d'entitats de tot el territori nacional. 
  • Millora de la sol·licitud de cites prèvies amb una interfície alineada i optimitzada per a dispositius mòbils per als organismes adherits al servei comú de cita prèvia. 
  • Nou servei de consulta dels apoderaments generals per a actuació davant l'administració concedits a través del Registre electrònic d'apoderaments. Aquesta consulta inclou tant els atorgats com els rebuts. 
  • Nou servei de Comunicació de Canvi de Domicilio a diferents administracions públiques. Una vegada realitzat l'empadronament en l'entitat local, es podrà comunicar aquest canvi de direcció a diferents entitats de l'administració des d'un únic punt 
  • Incorporació de les notificacions electròniques de 12 nous ajuntaments.
  • Manera fosca per a la utilització de l'APP en entorns poc il·luminats. 

Tot això d'acord amb el Full de ruta 2023/2024 que es manté publicada en obert per a tota la ciutadania com a exercici de transparència, incloent també la previsió d'incorporació de funcionalitats considerant el feedback de la ciutadania. 

Els ciutadans poden enviar els seus comentaris sobre la seva experiència i suggeriments a través de dos formularis, un sobre la  web(Obre en nova finestra)  i un altre sobre la  aplicació mòbil(Obre en nova finestra) , a través dels quins es rebrà el feedback ciutadà que és analitzat, prioritzat i incorporat adequadament al full de ruta per a les futures versions

Aquesta iniciativa s'està duent a terme gràcies a l'excel·lent col·laboració i al treball conjunt amb les diferents administracions nacionals, regionals, locals, universitàries, judicials i els seus diferents organismes públics.

Per tot això, ‘La meva Carpeta Ciutadana’ ha estat guardonada en els Premis CNIS 2023 lliurats en la XIII edició de el  Congrés Nacional d'Innovació i Serveis Públics(Obre en nova finestra) , atorgant-li el premi a la millor seu electrònica integral. Aquests premis reconeixen a les iniciatives públiques més destacades en diferents àmbits d'actuació pública.  

Transformació Digital de les Administracions Públiques

‘La meva Carpeta Ciutadana’ va ser la primera aplicació mòbil dins de la mitjana App Factory de el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques​, que el seu objectiu és potenciar el desenvolupament de serveis mòbils de qualitat per als principals serveis públics. 

El reconeixement atorgat per la ciutadania a través dels Premis Internet 2023, on va ser guardonada com a millor projecte de transformació digital del sector públic; pel sector professional, a través dels Premis Nacionals d'Enginyeria informàtica, on va ser guardonada com a millor projecte públic; i per la pròpia administració i el sector TIC de l'administració, a través dels Premis SOCINFO i els Premis CNIS constata l'esforç que s'està realitzant des de les administracions públiques per a la seva digitalització, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, l'agenda Espanya Digital i el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

 

  • Infraestructures i serveis comuns
  • Informació i dades del sector públic