Participació de la SGAD en la XV Reunió Anual de Xarxa GEALC

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

23 novembre 2021

En la XV reunió anual es va plantejar una discussió a través de l'intercanvi d'experiències i pràctiques regionals i extrarregionales de serveis digitals transfronterers, identitat digital, ciberseguretat i modificacions al món del treball, entre altres aspectes.

Fa 18 anys, un grup de funcionaris dels països d'Amèrica Llatina, a instàncies de l'Organització dels Estats Americans (OEA), es van reunir a Santiago de Xile al novembre de 2003 per conèixer experiències del país amfitrió en un tema llavors incipient: el govern electrònic. Aquesta va ser la reunió fundacional d'un mecanisme de treball que, a partir de 2005, amb la incorporació de països del Carib, es coneixeria com la Xarxa de Govern Electrònic d'Amèrica Llatina i el Carib(Obre en nova finestra) o Xarxa GEALC.

Després de diversos assoliments, (com la realització de reunions de caràcter ministerial en 2009, el diàleg permanent amb experiències de referència a nivell mundial -com és el cas de Corea del Sud-, la consolidació de l'apoderament dels països amb la constitució d'un comitè executiu com a mecanisme de governança de la xarxa des de 2014, la incorporació com a observadors dels països de la península Ibèrica en 2015 i la declaratòria en la qual les autoritats ministerials), els actors es van comprometre a enfortir la Xarxa com a mecanisme d'impuls al govern digital. D'aquesta forma, la Xarxa GEALC inclou des de 2020 com a membres plens a tots els Estats Membres de l'OEA, constituint-se a la Xarxa Interamericana de Govern Digital per excel·lència.

En aquesta  XV Reunió de la Xarxa GEALC(Obre en nova finestra)  s'han tractat els desafiaments que hem d'afrontar en un món canviant que ha après que la transformació digital governamental resulta essencial per a la reactivació social i econòmica dels països, així com per a l'aprofundiment de la integració i l'intercanvi més enllà de les fronteres.

La participació de la delegació espanyola, de la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD), va centrar la seva ponència a donar a conèixer les seves experiències en el camp de la identificació i signatura electrònica,  el marc europeu actual i les futures accions a desenvolupar.

Presentación de la SGAD en la XV Reunió GEALC(Obre en nova finestra)  (powerpoint)

• Cooperació interadministrativa