VISOR Geo-EIEL

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

19 novembre 2021

La nova versió del Visor Geo-EIEL permet accedir a tota la informació georeferenciada de l'Enquesta d'Infraestructura i Equipaments Locals (EIEL) en una sola URL.

L'Enquesta d'Infraestructura i Equipaments Locals ( EIEL ), regulada en l'article 4 del Reial decret 835/2003, de 27 de juny, és un instrument d'anàlisi quantitativa i qualitatiu dels serveis de competència municipal. Constitueix un inventari d'àmbit nacional, de caràcter censal, que té com a objectiu conèixer periòdicament la situació i el nivell de dotació d'infraestructures i equipaments locals, a fi de poder avaluar les necessitats d'aquests sectors i permetre una correcta distribució dels recursos mitjançant una millor planificació de les inversions públiques que les Administracions Públiques realitzen en els municipis.

S'elabora segons una metodologia comuna per les Diputacions, Cabildos i Consells Insulars, Comunitats Autònomes Uniprovincials i la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració del Ministeri de Política Territorial i el suport tècnic de la Secretaria General d'Administració Digital del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital que ha desenvolupat els aplicatius de càrrega de dades i visualització dels mateixos.

Precisament per millorar la visualització geogràfica de les dades recollides en EIEL s'ha posat recentment en producció el nou Visor Geo-EIEL que, a diferència de l'antic, permet consultar totes les dades de l'enquesta en la mateixa URL .

La creació del Visor Geo-EIEL , forma part d'un conjunt de mesures encaminades a estimular el procés de digitalització, georeferenciació i difusió de la informació continguda en l'Enquesta.

El Visor Geo-EIEL permet accedir a la informació georeferenciada amb àmplies funcions de representació i accés a les dades sobre mapes. Pot consultar-se a la web del Ministeri de Política Territorial:  http://www.mptfp.es/portal/politica-territorial/local/coop_econom_local_estado_fondos_europeos/eiel.html

En resum aquesta eina permet:

• Amb una operativitat molt intuïtiva, realitzar consultes gràfiques i alfanumèriques de la informació continguda en EIEL la .
  • Obtenir un enfocament històric del desenvolupament al llarg del temps de les infraestructures i equipaments d'un territori, facilitant la cerca d'informació per les diferents fases d'actualització de l'Enquesta. Primera fase recollida 2012.
  • Adquirir una visió enquadrada en diversos àmbits territorials: Autonòmic, Provincial, Insular i Municipal.

Les funcionalitats associades al visor, es resumeixen en:

• Visualitzar les dades gràfiques prèviament carregats i els atributs de caràcter alfanumèric associat a aquestes dades.
  • L'obtenció d'una fitxa d'àmbit municipal amb indicadors de dotació i dèficit, dels serveis mínims i obligatoris establerts en la Llei de Bases de Règim Local. Així com gràfics per estat i material de les principals infraestructures objecto d'estudi.
  • Servei d'orografia del terreny per a les capes amb geometria de línia.
  • Servei mapa de calor, per a les capes amb geometria de punt.
  • Personalitzar la llegenda. Elecció de la manera de visualització de la informació, per a les capes de geometria de línia, en funció de l'estat i material de la infraestructura corresponent.
  •  Anàlisi espacial: proximitat i concentració.
  • Aplicar filtres que permeten efectuar un estudi personalitzat.
  • Accés a les metadades.
  • Càlcul de distàncies i àrees.
  • Selecció d'escala.

Ejemplo de una imagen con la localización de varios lugares en el mapa

• Infraestructures i serveis comuns