Un 72,7% dels internautes ha interactuat amb les AAPP per Internet en els últims dotze mesos

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

18 novembre 2021

L'INE publica l'Enquesta sobre Equipament i Ús de Tecnologies de la Informació i Comunicació en les Llars de l'any 2021, que inclou informació sobre l'ús de l'administració electrònica.

L'Institut Nacional d'Estadística (INE) ha publicat l'Enquesta sobre Equipament i Ús de Tecnologies de la Informació i Comunicació en les Llars de l'any 2021, que té com a objectiu obtenir dades del desenvolupament i evolució de la Societat de la Informació. Per a això es recull informació de l'equipament de les llars en tecnologies d'informació i la comunicació (connexió a internet, telefonia fixa i mòbil, equipament informàtic) i de l'ús i els nous hàbits de la població espanyola respecte a Internet: activitats realitzades, utilització del comerç electrònic, capacitats i coneixements informàtics, mesures adoptades sobre protecció, seguretat i privadesa, relacions amb l'administració electrònica, teletreball, ús que els nens fan de la tecnologia i incidència de la teleescuela.

En l'àmbit de l'administració electrònica, l'enquesta reflecteix que un 72,7% dels internautes ha contactat o interactuat amb les administracions o serveis públics a través d'Internet en els 12 últims mesos per motius particulars. Aquest percentatge equival al 68,7% de la població de 16 a 74 anys (5,8 punts més que en 2020).

Per forma d'interactuar, el 59,4% dels internautes afirma haver obtingut informació de les pàgines web o apps de l'Administració, el 48,6% ha descarregat formularis oficials i el 57,7% ha enviat formularis emplenats (inclou presentar declaracions de la renda o altres impostos, sol·licitar cites mèdiques…).

Gràfic ús de l'administració electrònica segons forma de contacte any 2021

D'altra banda, el 10,1% dels internautes declara haver tingut la necessitat de presentar un formulari, encara que finalment no ho va enviar (el 12,1% en 2020). Entre les causes, el 68,3% afirma que ho va tramitar per Internet una altra persona en el seu nom –gestor o coneguts–, el 39,3% per falta d'habilitats/habilitats o coneixements i el 36,9% per no disposar o tenir problemes de signatura o certificat electrònic.

Entre altres dades, l'enquesta reflecteix que el 95,9% de les llars espanyoles disposa de connexió a internet de banda ampla, el 93,9% de la població de 16 a 74 anys ha usat internet en els últims tres mesos, el 85,8% és usuari freqüent (almenys una vegada per setmana) i el 55,2% ha mercat a la xarxa.

Així mateix, l'INE ha publicat l'Enquesta sobre l'ús de TIC i del comerç electrònic en les empreses de l'any 2020-Primer trimestre de 2021 (les variables sobre ús de TIC fan referència al primer trimestre de 2021, mentre que la informació general de l'empresa, el comerç electrònic i la formació en TIC, es refereixen a 2020). Aquesta enquesta mostra que, entre els usos d'Internet, el 82% de les empreses amb més de 10 empleats usen signatura digital, de les quals el 99,48% ho fa per relacionar-se amb l'Administració Pública. En el cas d'empreses amb menys de 10 empleats, és un 57,96% les que usen signatura digital en alguna comunicació, de les quals el 98,52% ho fan per relacionar-se amb l'Administració Pública.

Més informació sobre l'Enquesta sobre Equipament i ús de TIC en les llars espanyoles(Obre en nova finestra)

Més informació sobre l'Enquesta sobre l'ús de TIC i del comerç electrònic en les empreses(Obre en nova finestra)

• Ciutadà
  • Empresa