El Govern reforça l'àrea de transformació digital

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

17 gener 2020

La creació de les dues Secretaries d'Estat reforça el compromís del Govern amb la digitalització de l'economia espanyola. Es transfereix al Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital la Secretaria General d'Administració Digital.

El Consell de Ministres(Obre en nova finestra) va nomenar el passat dia 14 als nous secretaris d'Estat depenents del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital(Obre en nova finestra) . El Ministeri reforça així la seva àrea de transformació digital amb la creació de dues noves Secretaries d'Estat(Obre en nova finestra) : la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, que dirigirà Carme Artigas, i la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, al capdavant de la qual estarà Roberto Sánchez.

La Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial

La Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial té per objecte impulsar la transformació digital de la nostra societat, amb la finalitat d'aconseguir un creixement pròsper, segur, segur/segur, integrador i que respecti els drets dels ciutadans. Estarà sota la seva adreça la  Secretaria General d'Administració Digital , responsable de la transformació digital del conjunt de l'Administració General de l'Estat i fins ara depenent de el  Ministeri de Política Territorial i Funció Pública(Obre en nova finestra)

Carme Artigas és empresària i una reconeguda experta en big data, intel·ligència artificial i innovació tecnològica, amb més de 25 anys d'experiència en la indústria tecnològica i de les telecomunicacions. Actualment, és membre de la junta directiva de la  Associació Espanyola de Directius(Obre en nova finestra)  (AED), membre del think-tank Data Innovation Network de la  Universitat de Columbia(Obre en nova finestra)  de Nova York i col·laboradora en el  Real Institut Elcano(Obre en nova finestra)

Enginyera Superior Química per el  Institut Químic de Sarrià(Obre en nova finestra)  (IQS) i llicenciada en Ciències Químiques per la  Universitat Ramón Llull(Obre en nova finestra) , la nova Secretària d'Estat compta amb un postgrau d'Adreça d'empreses Industrials per l'IQS i un grau en Direcció executiva en Capital de risc per l'Haas School of Economics de la  Universitat de Berkeley(Obre en nova finestra)  (Califòrnia).

La Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals

D'altra banda, la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals té l'objectiu de promoure la connectivitat i el desplegament de les infraestructures digitals per col·locar a Espanya a l'avantguarda en la transformació tecnològica.

Això inclou tant la regulació com la coordinació amb els programes europeus i internacionals per promoure la normalització, estandardització i certificació de les infraestructures de telecomunicacions i digitals que faciliti el seu desplegament. Entre els reptes d'aquesta Secretaria d'Estat està alliberar l'espai radioelèctric necessari abans del 30 de juny d'aquest any per al desenvolupament de les noves xarxes 5G a Espanya i procedir a la seva reassignació mitjançant subhasta, així com garantir una connectivitat de qualitat perquè tota la ciutadania pugui aconseguir els beneficis de la tecnologia 5G.

Roberto Sánchez compta amb una dilatada experiència tant en el sector privat com en el públic. Fins al seu nomenament com a secretari d'Estat ha estat director general de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació. Ha ocupat també posats de responsabilitat en organismes com l'Ajuntament Ajuntament de Madrid(Obre en nova finestra) , la secretaria general de Ciència i la secretaria general d'Innovació. En 1999 va ser triat «Enginyer de l'Any» pel Col·legi Oficial d'Enginyers de Telecomunicació(Obre en nova finestra) . L'any 2012 li va ser atorgada la «Placa al Mèrit de les Telecomunicacions». Enginyer de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Madrid(Obre en nova finestra) , Roberto Sánchez és funcionari de carrera del Cos Superior de Sistemes i Tecnologies de la Informació de l'Administració General de l'Estat.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Ciutadà