Resposta digital europea al Covid-19

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

06 abril 2020

Arran de la crisi de Covid-19, l'Adreça d'Informàtica de la Comissió Europea i diversos altres serveis juntament amb els equips Joinup, NIFO i OSOR s'han unit per llançar un repositori de solucions digitals i iniciatives que ajuden a les administracions públiques, empreses , i els ciutadans lluiten contra el coronavirus.

El brot i la propagació del virus Covid-19 estan afectant la vida de tots i ha generat enormes desafiaments per als sectors públic i privat. La pandèmia està afectant a les administracions públiques, empreses, universitats i escoles; ha col·lapsat els serveis de salut a tot el món i ha sacsejat comunitats senceres fins a la medul·la. Hem de treballar junts per superar els desafiaments que enfrontem en aquests dies.

I és que en temps d'emergència i en ple confinament, la tecnologia digital és sens dubte una part essencial de la resposta a la crisi. Per tot això, la plataforma europea Joinup(Obre en nova finestra) ha obert el repositori col·laboratiu “Resposta digital al Covid-19”. És un repositori de solucions i iniciatives digitals que ens ajuden a detenir la pandèmia, mitigar els seus efectes o ajudar-nos a treballar i estudiar en aquest moment difícil, on tots podem col·laborar.  Per això mateix, s'ha obert una via de comunicació directa amb Joinup a la disposició d'Administracions Públiques, empreses o ciutadans per aportar algun coneixement o iniciativa en curs, si es té, relacionada amb les respostes digitals a Covid-19 mitjançant un formulari(Obre en nova finestra) i un correu electrònic .

El repositori es pot usar per experimentar, per construir aplicacions, eines de dades i els mitjans de informació per combatre col·lectivament la pandèmia. Est és un projecte, com no podia ser d'una altra forma, està en curs, viu i s'actualitzarà de forma regular.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Serveis electrònics