Acord marc per implantar l'Administració Electrònica en els petits municipis de Cantàbria

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

08 març 2018

La Conselleria de Presidència va anunciar que el pla, una vegada adjudicat i formalitzat el contracte-programa, es desplegarà en tres mesos i aglutinarà 129 procediments

El Govern de Cantàbria ha iniciat formalment el procés d'implantació de l'Administració Electrònica en els petits municipis, amb l'aprovació de l'Acord marc del projecte, que inclou la inversió d'1,1 milions d'euros en cinc anys, i la posada marxa d'un centre d'atenció a l'usuari per valor d'altres 600.000 euros, al costat d'una línia d'ajudes específica.

La Conselleria de Presidència ha presentat els detalls del pla marco, que és susceptible de finançament europeu, a través dels Fons FEDER, i que sortirà a licitació en els propers dies amb l'objectiu que s'engegui i es desplegui després de l'estiu.

Segons s'ha ressaltat, possibilitarà als consistoris càntabres de menys de 20.000 habitants, un total de 97, complir amb les obligacions legals tendents a la digitalització integral de les administracions públiques.

Amb la licitació d'aquest contracte, el Govern de Cantàbria assumeix el seu paper de diputació provincial, com a "coordinador i impulsor" de tot el procés d'establir els mitjans electrònics necessaris per fer realitat l'Administració cent per cent electrònica als ajuntaments.

Es tracta que els municipis més petits disposin d'una seu electrònica personalitzada per a la relació amb la ciutadania i d'un portal web de tramitació per al seu personal, en honor d'una "gestió integral" dels procediments i expedients per mitjans electrònics. Tot això sense perjudici que igualment la resta de municipis de Cantàbria puguin adherir-se.

La nova xarxa del Govern i la infraestructura tecnològica donarà cobertura així mateix a més d'1.109 ordinadors, 105 servidors en xarxa, 290 impressores, al costat de 180 fotocopiadores i escáneres utilitzats actualment per les 97 administracions locals de Cantàbria que no superen els 20.000 habitants.

Els procediments oferts

La plataforma de administración electrónica de los municipios se pondrá en marcha desde sus inicios con 129 procedimientos administrativos, agrupados por las diferentes competencias municipales: gestión de bienes patrimoniales, población y demarcación territorial, trámites reglamentarios, gestión de convenios y subvenciones, gestión económica y hacienda, procedimientos de organización y funcionamiento, gestión de personal, potestad sancionadora, régimen jurídico, y tramitación de licencias municipales.

Por tanto, la gran mayoría de los procedimientos administrativos que gestionan los ayuntamientos estarán incluidos desde el inicio en la nueva plataforma tecnológica, que tendrá la capacidad técnica de incorporar más trámites.

En el procés d'implantació de l'Administració digital als ajuntaments, el Govern de Cantàbria desenvoluparà unes eines i plataformes interconnectades i interoperables, que compliran els requisits de l'Esquema Nacional de Seguretat i d'Interoperabilitat, s'ha assenyalat des de la Conselleria de Presidència.

La denominada Carpeta Ciutadana servirà perquè un ciutadà conegui les dades que estan en possessió de les administracions i l'estat dels seus expedients. També hi haurà un Registre Electrònic Comú i l'oficina virtual per a la tramitació dels procediments electrònics, al costat d'una plataforma d'intermediació de dades amb totes les administracions públiques.

La plataforma tecnològica engegarà una passarel·la de pagaments per a l'abonament en línia de tributs municipals, un servei de notificacions per a la seva gestió per mitjans electrònics i altres plataformes d'usos més específics com un registre electrònic d'apoderaments i un mòdul que va a permetre registrar i habilitar a un funcionari públic via electrònica.

La plataforma permetrà la completa tramitació i gestió electrònica, així com la generació d'informes i estadístiques municipals en aquest format.

El sistema d'informació utilitzat per a la prestació dels serveis serà accessible per Internet per part de la ciutadania per a la realització de consultes i tràmits de forma totalment electrònica i, a més, tindrà connectivitat amb la xarxa SARA de l'Estat i amb els restants ens participants en l'execució de les transaccions, assumint tots els costos d'aquestes connexions.

Font original de la notícia (Obre en nova finestra)