39/2015 del Procedimiento Administrativo Común de les Administracions Públiques i 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic, que substitueixen a la Llei 30/1992 i a la Llei 11/2007, assenten el fet que l'ús del mitjà electrònic ha de constituir el mitjà habitual en les relacions de les Administracions amb els ciutadans i d'aquelles entre si.

" /> 39/2015 del Procedimiento Administrativo Común de les Administracions Públiques i 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic, que substitueixen a la Llei 30/1992 i a la Llei 11/2007, assenten el fet que l'ús del mitjà electrònic ha de constituir el mitjà habitual en les relacions de les Administracions amb els ciutadans i d'aquelles entre si. " /> PAe - Publicades les noves lleis de Procedimiento Administrativo Común i Règim Jurídic
accesskey_mod_content

Publicades les noves lleis de Procediment Administratiu Comú i Règim Jurídic

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

02 octubre 2015

Les lleis 39/2015 (Obre en nova finestra) del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 40/2015(Obre en nova finestra) de Régimen Jurídico del Sector Público, que sustituyen a la Ley 30/1992 y a la Ley 11/2007, asientan el hecho de que el uso del medio electrónico tiene que constituir el medio habitual en las relaciones de las Administraciones con los ciudadanos y de aquellas entre sí.

La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (Obre en nova finestra) i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic(Obre en nova finestra) , asientan el hecho esencial de que el uso del medio electrónico no puede constituir una forma especial sino que tiene que constituir el medio habitual. Cabe, en consecuencia, vislumbrar la magnitud del cambio o transformación que este planteamiento supone con carácter general en la Administración Pública.

La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques(Obre en nova finestra) contempla que la tramitació electrònica ha de constituir l'actuació habitual de les Administracions Públiques, per servir millor als principis d'eficàcia, eficiència, a l'estalvi de costos, a les obligacions de transparència i a les garanties dels ciutadans. Es refereix, entre unes altres, a qüestions tals com els drets de les persones en les seves relacions amb les AA.PP.; l'assistència en l'ús de mitjans electrònics; els registres electrònics d'apoderaments; els registres, de manera que cada Administració disposarà d'un Registro Electrónico General i els Organismes públics vinculats o dependents de cada Administració podran disposar del seu propi registre electrònic plenament interoperable i interconnectat amb el Registre Electrònic General de l'Administració de la qual depèn; els sistemes d'identificació dels interessats en el procediment; els sistemes de signatura admesos per les AA.PP.; la pràctica de les notificacions a través de mitjans electrònics; l'emissió de documents per les AA.PP.; la validesa i eficàcia de les còpies realitzades per les AA.PP.; els documents aportats pels interessats; i l'arxiu de documents, de manera que cada Administració haurà de mantenir un arxiu electrònic únic dels documents electrònics que corresponguin a procediments finalitzats.

La Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público  (Obre en nova finestra) assumeix un escenari en el qual la utilització dels mitjans electrònics ha de ser l'habitual. Tracta, entre altres qüestions, els sistemes d'identificació electrònica, la signatura electrònica del personal al servei de les AA.PP., la seu electrònica, l'arxiu electrònic de documents, l'intercanvi de dades en entorns tancats de comunicació, l'actuació administrativa automatitzada, l'obligació que les Administracions Públiques es relacionin entre si per mitjans electrònics, el funcionament electrònic dels òrgans col·legiats, els sistemes electrònics d'informació mútua, la gestió compartida dels serveis comuns que inclou els sistemes d'informació i comunicacions, l'aplicació de l'Esquema Esquema Nacional d'Interoperabilitat i de l'Esquema Esquema Nacional de Seguretat(Obre en nova finestra) , la reutilització de sistemes i aplicacions de propietat de l'Administració i la Transferència de tecnologia entre Administracions.

Para més informació de les implicacions de la nova normativa pot consultar la nota de premsa del Ministeri d'Hisenda i AAPP(Obre en nova finestra)

  • Serveis electrònics
  • Identitat i Signatura electrònica
  • Ciutadà
  • Interoperabilitat i Normalització
  • Seguretat i Protecció de Dades