accesskey_mod_content

L'Estratègia TIC constata el compromís del Govern amb la modernització de les Administracions

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

17 novembre 2015

El Secretario de Estado de Administraciones Públicas ha fet aquestes declaracions en la inauguració del seminari “Estratègia TIC de l'AGE i nous reptes legals per la i-Administració”.

El Secretario de Estado de Administraciones Públicas, Antonio Beteta, ha explicat que el Govern d'Espanya està profundament compromès amb el procés modernizador i transformador de la societat a través de les Tecnologies de les Informació i les Comunicacions. L'impuls a l'Administració Electrònica es materialitza en la Nova Estratègia TIC, vehicle del Pla de Transformació Digital de l'Administració General de l'Estat.

Durante la inauguración del seminario “Estrategia TIC de la AGE y nuevos retos legales para la e-Administración”, Antonio Beteta ha detallado cómo el impulso a la Administración Electrónica ha conseguido acercar la Administración a la sociedad y se ha convertido en motor de crecimiento, con un sustancial ahorro de costes y tiempo para los ciudadanos.

La puesta en marcha de la factura electrónica ha sido un arma eficaz en la lucha contra la morosidad. Con la Ley de Control de la Deuda Comercial en el Sector Público y la Ley de Factura Electrónica, se ha reducido el periodo de pago a proveedores. El Portal de Factura Electrónica, FACE, ha tramitado más de cuatro millones de facturas por un importe de casi 24.000 millones de euros. Hay 7.750 Entidades Locales y Comunidades Autónomas adheridas a FACe, lo que ha permitido desterrar las “facturas en los cajones”, que tanto daño estaban haciendo a nuestra economía, nuestros proveedores y el conjunto de nuestras Administraciones Públicas.

El Govern ha ampliat l'impuls a l'Administració Electrònica amb la creació de l'Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, que aporta, entre molts altres avanços:

  • Plataforma @signa de validació de certificats electrònics, que ha fet més de 400 milions de transaccions
  • Plataforma d'Intermediació de dades, que evita l'aportació de certificats en paper, amb més de 100 milions de transaccions
  • Sistema de Notificacions Electròniques, que ha realitzat més de 36 milions de notificacions durant la legislatura, amb més d'un milió de Direcciones Electrónicas Activas
  • Sistema CL@VE, d'identitat digital, que permet la identificació electrònica, amb més d'un milió d'usuaris
  • Telèfon 060, que ha atès 10 milions de trucades

L'aconseguit es resumeix en una dada: més del 80% dels tràmits amb les Administracions es fan electrònicament. Espanya ocupa avui el lloc 12, a nivell mundial, en Administració Electrònica, habiendo escalado 11 puestos, según el informe UNPAN de 2014 de la ONU.

El Govern va apostar a l'octubre de 2012 per dur a terme una autèntica revolució administrativa que havia estat una utopia irrealitzable, fins al moment, per la seva dificultat. Amb ella, ha dit Beteta, i gràcies a l'esforç dels treballadors de l'administració, s'ha aconseguit la transformació necessària per sortir de la crisi amb un nou model productiu que ha impulsat el creixement econòmic i la creació d'ocupació.

L'Estratègia TIC, aprovada per Consell de Ministres el passat 2 d'octubre, serveix a aquest procés, en el qual l'Administració ha de realitzar la definitiva transformació al servei dels ciutadans i les empreses en l'horitzó de 2020.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Serveis electrònics