La Diputació de Guadalajara lidera la implantació de l'administració electrònica a la província.

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

18 febrer 2015

La Diputació de Guadalajara ha signat convenis de col·laboració amb els ajuntaments als quals la lliurarà un ordinador i un escàner multifunció, a més de la instal·lació de l'aplicació informàtica.

Des del passat 15 de gener, les factures dirigides a les administracions públiques, i per tant a la Diputació de Guadalajara, són ja electròniques, per la qual cosa s'ha habilitat un enllaç a la web oficial ( www.dguadalajara.es(Obre en nova finestra) ) per accedir als codis de les diferents unitats o àrees de la Institució implicades en la tramitació d'aquestes factures. Per a això, la Diputació de Guadalajara s'ha adherit al Punt General d'Entrada de Factures de l'Administració General de l'Estat ( FACE ) que permet la remissió de factures en format electrònic a les administracions adherides.

Gràcies al conveni signat amb Red.es per valor de 500.000 euros, finançats al 80 per cent amb fons europeus i al 20 per cent amb fons propis de la Diputació, tots els ajuntaments que ho han sol·licitat tindran un ordinador i un escàner multifunció. Així, han estat un total de 202 ajuntaments, 12 EATIMS i tres mancomunitats els que ho han sol·licitat i adherit al conveni.

A més, a través d'un conveni signat amb la Diputació de Sevilla, s'ha procedit a la instal·lació, formació i manteniment d'una aplicació de registre d'entrada-sortida, tant presencial com a telemàtica, perquè els ciutadans puguin presentar documentació des de qualsevol lloc davant el seu ajuntament simplement amb tenir signatura electrònica o DNI electrònic i un navegador d'internet. És a dir, la Diputació de Sevilla ha cedit l'aplicació de Registre de Documentació Presencial i Via Telemàtica, amb la intenció de prestar un servei de qualitat als ajuntaments de la província de Guadalajara.

La presidenta de la Diputació afirma que l'estalvi econòmic es pot estimar entorn de/entorn dels 200.000 euros a l'any aproximadament.

El passat mes de juny la Diputació va rebre un reconeixement per fomentar la implantació de les noves tecnologies en els ‘Premis Castella-la Manxa 2014 Societat de la Informació.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa