A més, la institució provincial té tècnicament preparats ja les 115 seus electròniques corresponents als municipis menors de 5.000 habitants per poder activar-les quan es formalitzi l'aprovació dels documents jurídics que autoritzen el funcionament d'aquest servei.
Es pot emetre des d'un certificat d'empadronament, una llicència d'obres o presentar una factura electrònica, estalviant temps, diners, evitant desplaçaments i reduint costos mediambientals inherents a l'ús de paper”.
250 tràmits electrònics i 100.000 euros d'estalvi
Amb aquesta actuació, que afectarà a una població de 100.000 castellonenques, s'amplia i millora el servei que la institució provincial venia prestant als ajuntaments de menys de 5.000 habitants, posant a la seva disposició més de 250 tràmits electrònics que es podran activar a voluntat del propi ajuntament.
Així, l'estalvi que suposarà l'aplicació d'aquest sistema que impulsa la Diputació i que no suposa cap cost addicional per als ajuntaments s'estima en més de 100.000 euros, tant a Ajuntaments, entitats i ciutadans.