En el marco del Plan de modernización de la Administración autonómica, la Xunta impulsará los servicios disponibles en el nodo de interoperabilidad Pasaxe! con el objetivo de conseguir el millón de consultas en 2015, lo que posibilitará un ahorro de 5 millones de euros por la reducción de cargas administrativas. Además, este año se pondrá en marcha el sistema de notificaciones electrónicas Notific@, que sustituirá las comunicaciones certificadas por correo común con las mismas garantías legales, de seguridad y confidencialidad.
Pasaxe! és la plataforma tecnològica que permet l'intercanvi d'informació entre les administracions autonòmica, estatal i local evitant al ciutadà apropar documentació que ja està en poder de les administracions públiques. Es compleix així amb els deures establerts en la Llei 11/2007, del 22 juny, d'accés electrònic dels ciutadanes als serveis públics.
Pasaxe! va entrar en funcionament amb quatre procediments, els existents fins ara al portal d'interoperabilitat que la Xunta va engegar en 2010 per als seus departaments, i que en els últims tres anys va evitar als ciutadans la presentació de més de 680.000 còpies de documents o certificats d'identitat, residència i cadastre. Les consultes l'aquest portal van suposar un estalvi per reducció de càrregues administratives de més de 780.000 euros.
A aquests serveis, Pasaxe! va incorporar 15 més i al llarg de l'any s'aconseguiran un total de 30 com l'impost d'activitats econòmiques, el títol de família nombrosa, títols universitaris i no universitaris o el certificat de discapacitat, entre uns altres. Amb la incorporació dels nous serveis la previsió és augmentar en un 300% el nombre de consultes pel que s'aconseguirà el milió en 2015. A més, la Xunta posarà a la disposició dels ajuntaments el node d'interoperabilitat, la qual cosa els permetrà accedir als serveis d'interoperabilitat de l'Administració general de l'Estat.
La plataforma gallega utilitza els serveis oferts per la Plataforma d'Intermediació de Dades que gestiona els certificats oferts per l'Administració General de l'Estat.