Cabildo de Tenerife i la Universitat de la Llacuna desenvolupen una aplicació informàtica per a la consulta de dades públiques.

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

20 març 2013

L'objectiu del projecte és desenvolupar una plataforma de dades obertes que permet l'accés i la reutilització de les dades del sector públic per part de ciutadans i empreses.

Aquesta iniciativa, pionera a Canàries, permetrà posar a la disposició de la societat de manera lliure les dades procedents de diferents organitzacions, principalment d'administracions públiques i projectes que han estat finançats amb diners públics, per a la seva utilització.

La aplicación, que todavía no está activa, ya cuenta con una plataforma web donde ya se están introduciendo datos tanto del Cabildo, como de la Universidad de La Laguna y la FEULL (Fundación empresa Universidad de La Laguna). Además, se están desarrollando algunas aplicaciones, como la de la Casa de la Juventud o huertos escolares, y el propósito es ayudar a las instituciones para que incorporen nuevos datos, indicó el responsable del proyecto.

L'obertura d'aquestes dades públiques, també conegut com OpenData, consisteix a posar la informació que posseeix el sector públic a l'abast de tot el món en formats digitals, estandarditzats i oberts, seguint una estructura clara que permeti la comprensió. Al mateix temps es facilita l'accés a aquesta informació amb la finalitat de fomentar la reutilització.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Ciutadà
  • Desarrollo de Sistemas