accesskey_mod_content

La Conselleria de Sanitat engega un projecte de Telemedicina per millorar l'assistència sanitària en La Palma

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

08 abril 2013

A través de la Telemedicina els pacients eviten les molèsties dels desplaçaments i es millora l'eficiència dels recursos econòmics.

La Conselleria de Sanitat del Govern de Canàries ha engegat un nou projecte de Telemedicina que té per objectiu millorar l'atenció sanitària d'aquells pacients de l'Hospital General de la Palma que, a causa de les característiques de les seves necessitats mèdiques, han de ser atesos a l'Hospital Universitari de Canàries, a Tenerife. D'aquesta manera, s'eviten les molèsties causades pel desplaçament a usuaris, familiars o acompanyants i es millora l'eficiència dels recursos econòmics, ja que els trasllats tenen un alt cost.

El volum de trasllats anual entre l'Hospital General de la Palma i l'Hospital Universitari de Canàries, tots dos depenents de la Conselleria de Sanitat, ascendeix a 10.000 a l'any, la qual cosa es tradueix en una despesa d'al voltant del milió d'euros per part de l'àrea de Salut de la Palma. Fruit d'aquesta situació, les adreces de tots dos Hospitals i de l'àrea de Salut de la Palma han mostrat un interès específic de col·laboració en la cerca de solucions que millorin la qualitat dels serveis d'atenció sanitària, la seva integració i la reducció dels alts costos de les derivacions. Exemple d'aquests esforços és la integració de proves departamentals que tots dos centres posseeixen, proves radiodiagnósticos i resultats de laboratori, la integració de processos de gestió d'admissions així com el desplaçament d'algunes de les consultes ofertes pels professionals de l'Hospital Universitari de Canàries a l'Hospital General de la Palma.

  • Ciutadà
  • Serveis electrònics