El Govern Basc estalviarà 421.000 euros anuals substituint el paper per la tramitació electrònica.
Aquesta mesura ja s'ha implantat, des de dilluns passat, en la inscripció en el Registre de sol·licitants d'habitatge d'Etxebide (Servei Basc d'Habitatge), segons ha informat el Departament de Justícia i Administració Pública en un comunicat.
La iniciativa se ampliará próximamente a las solicitudes de ayudas por nacimiento de hijos y para la conciliación de la vida laboral y familiar. Más adelante está prevista su progresiva implantación en todos los trámites.
El projecte forma part del Pla d'Innovació Pública (PIP) aprovat en Consell de Govern el passat 31 de maig, i és complementari de la tramitació electrònica que ja estava disponible, a la fi de 2011, per sol·licitar més de 200 serveis de tots els departaments del Govern.
La digitalización del papel en el registro de entrada permite reducir el uso del mismo (se calcula que un 80 por ciento en tres años) y acortar los plazos de tramitación.