Sobre un mercat únic digital competitiu – l'administració electrònica com a factor capdavanter.

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

03 maig 2012

En 2010, la Comissió Europea va aprovar l'estratègia «UE 2020» destinada a generar un creixement intel·ligent, sostenible i integrador i a millorar la governança econòmica. Una de les set iniciatives emblemàtiques de l'estratègia de creixement de la UE és la «Agenda Digital per a Europa», una estratègia que aprofita el potencial que ofereix el ràpid avanç de les tecnologies digitals i el seu ús per promoure l'administració electrònica intel·ligent, segura/segura, sostenible i innovadora.

Sobre un mercat únic digital competitiu - l'administració electrònica com a factor capdavanter.

En 2010, la Comissió Europea va aprovar l'estratègia «UE 2020» destinada a generar un creixement intel·ligent, sostenible i integrador i a millorar la governança econòmica. Una de les set iniciatives emblemàtiques de l'estratègia de creixement de la UE és la «Agenda Digital per a Europa», una estratègia que aprofita el potencial que ofereix el ràpid avanç de les tecnologies digitals.

Un componente muy importante de la Agenda Digital se dedica al aprovechamiento de las TIC para promover la administración electrónica inteligente, segura, sostenible e innovadora.

El marcador de l'Agenda Digital de 2011 ha reflectit els següents avanços: el 65 % de la població utilitza Internet regularment, la cobertura de les xarxes fixes de banda ampla va aconseguir el 95,3 % (la cobertura rural solament va arribar al 82,4% de la població rural), les subscripcions per sobre dels 10 Mbps van aconseguir gairebé el 30 %, el 28,7 % de les llars podria tenir accés a una velocitat de 30 Mbps o superior si així ho desitja, el 40 % de la població va utilitzar Internet per adquirir béns i serveis, el 57 % dels usuaris d'Internet va participar en el comerç electrònic, el percentatge de compradors transfronterers en línia va aconseguir el 8,8 %, el 28 % de les PIME van realitzar compres en línia i el 12,9 % va dur a terme vendes en línia.

Descarregar pdf(Obre en nova finestra)

• Ciutadà