accesskey_mod_content

9ª mesurament comparatiu de Serveis d'Administració Electrònica en la Unió Europea.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

15 desembre 2010

Resultats preliminars de la 9ª mesurament comparatiu de Serveis d'Administració Electrònica en la Unió Europea.

S'han fet públics durant la Conferència d'Administració Electrònica “Lift-off to Open Government” celebrada a Brussel·les entre els dies 15 i 16 de desembre de 2010, els resultats preliminars de la 9ª mesurament comparatiu de Serveis d'Administració Electrònica en la Unió Europea. El mesurament ha estat realitzada per Cap Gemini i IDC baix contracte amb la Comissió Europea. Si la perspectiva global de l'Administració Electrònica proporcionada per l'avaluació de Nacions Unides a començament d'any reconeixia el lideratge d'Espanya en aquest camp, l'anàlisi puntual d'un grup de serveis realitzat per la Comissió Europea confirma aquest avanç.

S'han avaluat la disponibilitat i sofisticació de la cistella de 20 Serveis Bàsics acordat pels Estats Membres, els seus portals nacionals i una avaluació en profunditat de les Compres Públiques Electròniques. D'igual manera, i per primera vegada, s'ha avaluat com les Administracions Públiques satisfan per mitjans electrònics dos esdeveniments vitals íntimament relacionats amb la recuperació econòmica: La creació d'empreses i l'atenció integral a l'aturat.

Els resultats preliminars han revelat una accentuació en la tendència cap a la saturació en el creixement dels indicadors sobre els serveis bàsics ja detectada en el mesurament realitzat en 2009. La mitja UE de disponibilitat de serveis ha avançat fins a un 82% i la sofisticació fins a un 90%. En el cas d'Espanya, l'avaluació de la implementació dels serveis bàsics ha registrat avanços tant en la seva disponibilitat com a sofisticació pròxima als 10 punts, situant-la per sobre de la mitjana comunitària amb un 95% i 98%, respectivament. Els avanços del nostre país han estat a causa de l'esforç col·lectiu de totes les Administracions Públiques espanyoles derivat de l'entrada en vigor de la Llei 11/2007, havent suposat aconseguir el vuitè lloc del rànquing d'Estats membres resultant de l'avaluació, la posició més alta aconseguida fins ara.

L'actual crisi econòmica obliga a les Administracions Públiques a atendre especialment a la cerca d'ocupació i la creació d'empreses. Conseqüentment, s'ha realitzat l'avaluació de la satisfacció integral d'aquests dos esdeveniments vitals a través del canal electrònic en cada Estat membre. En tots dos casos, el portal Xarxa Tr@baja i la Finestreta Única de la Directiva de Serveis, respectivament, s'han col·locat entre les pràctiques líders ressaltades per la Comissió Europea.

Referent als resultats de l'indicador específic de les Compres Públiques a través del canal electrònic, han estat avaluades la disponibilitat del servei i la implementació de les fases prèvies a l'adjudicació d'un contracte i la fase d'adjudicació. Tant en l'avaluació de la visibilitat del canal electrònic com de les característiques del mateix, Espanya se situa en per sobre del 80% i mes de 10 punts per sobre de la mitjana comunitària. Donat el caràcter altament descentralitzat de la Compra Pública a Espanya, és de ressaltar que la Comissió Europea ha subratllat l'avanç en la visibilitat generalitzada de la mateixa al nostre país. Referent a això, ressaltar l'esment especial que l'informe preliminar de la Comissió realitza dels estalvis generals per a les Administracions Públiques respectives que han permès aconseguir les plataformes de contractació electrònica de l'Administració Pública basca i la PECAP (consorci al servei d'entitats locals de Catalunya).

Font: elaboració pròpia MPTyAP
enllaci