accesskey_mod_content

eGovernment Benchmark 2019: la confiança al govern és cada vegada més important per a les persones

25 octubre 2019

L'informe de referència d'administració electrònica de 2019 mostra millores notables en els indicadors de transparència i habilitadors clau.

Encara que encara hi ha una bretxa significativa entre els líders i els ressagats en l'administració electrònica en els quatre punts de referència de nivell superior, s'ha reduït constantment en els últims anys. L'informe també destaca com la confiança al govern és cada vegada més important per a les persones.

L'informe de referència d'administració electrònica 2019 revela que els principals candidats europeus en administració electrònica són Malta , Estònia i Àustria . Aquests països obtenen el puntaje més alt en termes de maduresa general . Letònia , Lituània i Finlàndia segueixen d'a prop. En general, els països de el sud-est d'Europa obtenen una puntuació inferior a la mitjana de la UE28 + del 65%.

On li va millor a la UE? On hauríem de millorar?

El progrés és visible per als quatre punts de referència de nivell superior. Europa està més avançada en termes de centrat en l'usuari , la qual cosa demostra que les administracions públiques vigilen les necessitats i preferències dels usuaris . Malgrat les millores, es necessiten més esforços per millorar les dimensions d'administració electrònica de Transparència, mobilitat transfronterera i habilitadors clau.

 

Puntajes de referència d'alt nivell (mitjana biennal de 2018, creixement en comparació de la mitjana biennal de 2017)

L'any passat, el Benchmark d'Administració Electrònica va incloure els resultats de les primeres proves pilot de seguretat en llocs web públics . Aquest pilot es va repetir en l'avaluació d'aquest any. Els resultats mostren que encara queda treball per fer per enfortir la seguretat dels serveis públics en línia.

Com es mesura el rendiment?

El rendiment general es mesura com un puntaje mitjana de quatre punts de referència de nivell superior (cadascun dels quals inclou múltiples subindicadores):

  • Centrat en l'usuari (la mesura en què un servei es proporciona en línia, la seva facilitat d'ús mòbil i la seva facilitat d'ús);
  • Transparència   (de les operacions de les autoritats governamentals, els procediments de prestació de serveis i el nivell de control que els usuaris tenen sobre les seves dades personals);
  • Mobilitat transfronterera (la mesura en què els serveis públics estan disponibles per als ciutadans europeus a través de les fronteres nacionals);
  • Habilitadors clau (la disponibilitat de   ID electrònica(Obre en nova finestra)  , documents  electrònics(Obre en nova finestra)  i fonts autèntiques, etc.).

Centrat en l'usuari

El punt de referència de nivell superior centrat en l'usuari obté el puntaje més alt, amb un 85% per a la mitjana EU28 +. El punt de referència centrat en l'usuari es compon dels indicadors de disponibilitat en línia, usabilitat i facilitat d'ús mòbil. Hi ha més marge de millora per a la compatibilitat mòbil, que obté un 68% per a la mitjana de la UE28 +.

Transparència

L'índex de referència de transparència de nivell superior obté un 62% per a la mitjana de la UE28 +, amb un puntaje baix en l'indicador de prestació de serveis (55%) i un puntaje més alt en l'indicador d'organitzacions públiques (72%).

Mobilitat transfronterera

L'índex de referència de nivell superior de mobilitat transfronterera és el més baix dels quatre punts de referència de nivell superior (53% per a la mitjana de la UE28 +). Els puntajes de mobilitat transfronterera dels ciutadans són considerablement més baixos que per a les empreses, amb 48% enfront de 63%.

Habilitadors clau

Els habilitadors clau El nivell de referència de nivell superior és del 58% (mitjana de la UE28 +). Els indicadors ID electròniques i Authentic sources puntuen un 54% i 55%, els indicadors eDocument i Digital Post obtenen una puntuació més alta (65% i 63%).

Què més hi ha? Una perspectiva exploratòria de benchlearning

El exercici d'avaluació comparativa de administració electrònica té com a objectiu comparar el acompliment de l'administració electrònica entre països amb característiques similars , com les característiques de status quo i els impulsors d'innovació. Ens permet identificar països amb un context similar que els va bé i països que podrien fer-ho millor. D'aquesta forma, el enfocament d'avaluació comparativa d'eGoverment se sumeixi a la difusió de les millors pràctiques . L'exercici d'aprenentatge comparatiu podria donar una indicació de com les característiques dels països podrien influir en l'acompliment del govern electrònic, la qual cosa suggereix oportunitats per millorar l'eficiència de les polítiques de govern electrònic. El rendiment de l'administració electrònica es mesura mitjançant dos indicadors: penetració i digitalització.

  • La penetració  captura l'adopció dels serveis d'administració electrònica en línia.
    La mitjana europea per a aquest indicador va augmentar des de l'any passat a 57% (+ 4%), amb països que mostren una àmplia gamma de puntajes.
  • La digitalització  mesura el nivell de digitalització del back i front office de les administracions públiques.
    La mitjana europea se situa en el 68%, amb un augment del 5% des de l'any passat.

Actuacions absolutes i relatives

Estònia, Letònia i Lituània són països amb un rendiment superior tant en digitalització com en penetració, com es mostra a dalt amb les fletxes cap amunt i cap a la dreta. Dinamarca, Espanya i França tenen un rendiment superior en Penetració, mentre que el seu rendiment és, en mitjana, en digitalització. El Regne Unit i Romania tenen un rendiment superior en penetració però un rendiment inferior en digitalització.

Àustria i Portugal tenen un rendiment superior en digitalització i mostren un rendiment mitjana en penetració. Malta té un rendiment superior en digitalització però un rendiment inferior en penetració.

Bulgària, Xipre, Finlàndia, Irlanda, els Països Baixos, Polònia i Suècia funcionen d'acord amb els indicadors relatius, és a dir, coincideixen amb les expectatives en funció de les seves característiques.

Bèlgica, República Txeca, Grècia, Itàlia, Luxemburg i Eslovènia tenen un rendiment inferior en Penetració donades les característiques del seu país, mentre que s'exerceixen d'acord amb les expectatives en termes de digitalització.

En canvi, mirant a la digitalització, Croàcia i Eslovàquia tenen un rendiment inferior, mentre que estan en línia amb les mitjanes de penetració. Alemanya i Hongria són els únics països que mostren un rendiment relatiu per sota de la tendència europea, tant en penetració com en digitalització.

Antecedents

L'informe de referència de l'administració electrònica avalua el progrés en els components clau del Pla d'acció d'administració electrònica 2016-2020, la  Declaració de Tallin(Obre en nova finestra)  i la realització d'un mercat únic digital europeu. El Benchmark d'eGovernment utilitza 8 esdeveniments de la vida per capturar el panorama dels serveis públics. Cada esdeveniment de la vida es mesura una vegada cada dos anys: inici de negocis, pèrdua i cerca de treball, estudis i família s'observen en els anys paris, operacions comercials regulars, mudances, ser propietari i conduir un automòbil i començar un procediment de reclams menors en l'anys imparells Donada l'actualització metodològica en 2016, solament un nombre selecte d'indicadors permeten comparacions al llarg del temps.

Material de referència d'administració electrònica

 

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa
  • Govern obert
Punt d'Accés General
 
Punt d'Accés General