accesskey_mod_content

La Comisi?n Europea llan?a la consulta p?blica eIDAS

11 octubre 2019

La Comisi?n Europea est? duent a terme,?fins al pr?ximo 25 d'octubre,?una consulta p?blica sobre el full de ruta de les transaccions electr?nicas segures/segures (eIDAS).

L'objectiu de la consulta p?blica(Obre en nova finestra) ?s determinar c?mo s'aplica el Reglament eIDAS (sobre serveis de confian?a al mercat intern) en els pa?ses membres de la UE.?

eIDAS t? com a objectiu realitzar transaccions electr?nicas segures/segures a Europa, i compta amb el respatller dels blocs de construcci?n ID electr?nica, eSignature i eDelivery Connecting Europe Facility (CEF).

eIDAS ha portat a la creaci?n d'est?ndares per a interaccions digitals segures/segures amb eines com a signatures electr?nicas, segells, marques de temps, serveis d'entrega i certificats d'autenticaci?n de llocs web.?La regulaci?n tambi?n ha atorgat a certes signatures electr?nicas la mateixa posici?n legal que les signatures tradicionals en paper.

Les transaccions electr?nicas segures/segures s?n importants per al futur d'Europa i el mercat ?nico digital.?Asseguren operacions rendibles del sector p?blico i augmenten la competitivitat de les nostres empreses en el clima digital actual.

Els comentaris rebuts de la consulta p?blica s'utilitzar?n per avaluar l'efectivitat, efici?ncia, rellev?ncia, coher?ncia i valor agregat de la regulaci?n.?Els resultats es detallar?n en un document, que possiblement incloure? recomanacions relacionades amb l'enfocament, la tecnolog?a o una nova proposta legislativa.

Adem?s de la consulta p?blica, l'evaluaci?n tambi?n incloure? aportacions de q?estionaris i entrevistes realitzades amb els principals interessats, as? com una investigaci?n documental sobre una ?mplia gamma de fonts disponibles p?blicamente.

La consulta p?blica t? lloc en el quart trimestre de 2019 i es tanca el?25 d'octubre de 2019 (mitjanit, hora de Brussel?les).?A continuaci?n, la Comisi?n adoptar? recomanacions en el segon trimestre de 2020.

El programa CEF i els beneficis d'eIDAS

La implementaci?n del Marco eIDAS en tota Europa est? recolzada pel programa CEF de la Comisi?n.?CEF proporciona fons en forma de subvencions i serveis de suport per l'adopci?n dels seus blocs de construcci?n digitals, amb els seg?ents blocs de construcci?n dirigits a eIDAS:

1. El? CEF ID electr?nica(Obre en nova finestra) ?Building Block ?s perqu? els prove?dors de serveis del sector p?blico i privat identifiquin electr?nicamente als consumidors (ciutadans, empreses, clients, autoritats p?blicas, etc.) d'altres pa?ses europeus.?Aix? es realitza mitjan?ant el reconeixement mutu dels esquemes nacionals d'identificaci?n electr?nica (ID electr?nica), tal com es defineix en el Reglament eIDAS.
  2. CEF eSignature(Obre en nova finestra) ?ajuda a les administracions p?blicas i les empreses a crear i verificar signatures electr?nicas d'acord amb el Reglament eIDAS.?Els est?ndares definits faciliten el reconeixement mutu i la interoperabilitat de les signatures electr?nicas, millorant la confian?a i l'efici?ncia en les interaccions transfrontereres.
  3. CEF eDelivery(Obre en nova finestra) ?ofereix especificacions, programari de mostra i serveis de suport per configurar una infraestructura de servei d'entrega registrada per a l'intercanvi de dades i documents.?Aquest component ?s compatible amb eIDAS en millorar la seguretat i la confiabilitat en els serveis d'entrega electr?nica.

A trav?s del lloc CEF Digital, pot obtenir m?s informaci?n sobre els components b?sicos de CEF i c?mo est?n ajudant a eIDAS i moltes altres iniciatives a aconseguir els seus objectius.

1. CEF Digital(Obre en nova finestra)
  2. Connectant hist?ries de ?xito d'Europa

?

Font original de la not?cia