España ha aconseguit una posició de lideratge en el desenvolupament de l'Administració Electrònica. Els resultats de 2010 de l'informe biennal de Nacions Unides han situat al nostre país entre els deu primers llocs del rànquing mundial , reflectint l'alta capacitat de prestar serveis electrònics als ciutadans per part de les nostres Administracions Públiques. España s'ha convertit en un cas d'èxit de l'Administració Electrònica.
La nostra estratègia
Això ha estat resultat d'un esforç constant en l'últim lustre. A l'empara del marc legal de la Llei 11/2007 i amb l'impuls de l'estratègia nacional de promoció del desenvolupament de la Societat de la Informació ( Pla Avanza ), la nostra Administració ha millorat substancialment la capacitat de servir als ciutadans amb la plena incorporació dels mitjans electrònics a la seva activitat quotidiana. Els ciutadans són especialment conscients de l'esforç realitzat, podent exercitar plenament el seu dret a relacionar-se electrònicament amb l'Administració General de l'Estat, on més del 90% dels més de 2000 tràmits possibles disposen d'una versió en línia, la qual cosa permet realitzar des de llars i empreses sense desplaçaments el 98% de les transaccions que són demandats a l'administració estatal. Pieza clau per aconseguir aquest assoliment, va anar el “ Plan de Actuación de la Ley de Acceso de los Ciudadanos a los Servicios Públicos ” , que ha sido el eje de la estrategia de Administración Electrónica en este periodo.
Els anys compresos entre 2011 i 2015 es presenten com el període en què la Administración Electrónica ha de demostrar su papel en la creación de valor público. Les Tecnologies de la Informació han de ser el motor de la transformació de les Administracions Públiques, que permetin a aquestes fer front als vertiginosos processos de canvi als quals ens enfrontem, de la mà d'un enfortiment de les relacions amb la societat. Els serveis electrònics han de ser la porta sempre oberta que vaig franquejar l'accés a un espai d'encontre, on Administració, ciutadans i empreses construeixin de manera conjunta les millors i més òptimes solucions als reptes socials, econòmics i mediambientals, habilitant el desenvolupament d'una societat intel·ligent, integrada i sostenible .La estrategia del desarrollo de la Administración Electrónica en nuestro país en el próximo quinquenio estará marcada por tres documentos clave: Declaración Ministerial de Malmö , Agenda Digital para Europa , Pla d'Acció d'Administració Electrònica Europeu 2011-2015 . Dichos documentos, junto con la estrategia global de Sociedad de la Información Gobierno ( Pla Avança 2 ) marcada per les especials condicionis soci-econòmiques del nostre país, seran la carta de navegació per a la construcció de l'Administració Electrònica en els propers anys. . L'Administració Electrònica ha de facilitar aconseguir nous objectius: Una Administració Pública més sostenible per a una societat més productiva i participativa.