accesskey_mod_content

Gestió Electrònica de Procediments i Serveis: de la Cultura del Document a la Cultura de la Dada

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Pagament-express: un sistema avançat de gestió de la despesa i del pagament mitjançant documents electrònics a la Universitat de Múrcia

Autor: Rafael Ferrando Martínez
Entitat: Universitat de Múrcia
L'ús dels documents i signa electrònics, han estat el motor de gestió per aconseguir un conjunt d'objectius: automatisme en la gestió de documents, flux d'informació telemàtica en l'organització, reducció del temps emprat, i substitució de la signatura física per l'electrònica. Amb això s'aconsegueix l'agilitació del procés de pagament, mantenint totes les garanties jurídiques que se li exigeix a una administració pública.

Assignació telemàtica de vacants en processos selectius del Ministeri d'Administracions Públiques

Autor: Francisco José López Carmona
Entitat: Ministeri Administracions Públiques - DG de la Funció Pública
La Direcció general de la Funció Pública ha engegat un servei per a la sol·licitud telemàtica de vacants en processos selectius dels cossos adscrits al MAP. Els primers resultats han mostrat la seva comoditat per als aspirants aprovats, reduint terminis i esforç.

Firma Electrónica del funcionario en el procedimiento admisnitrativo. Propuesta de certificado de atributos y nuevo sistema adicional de activación

Autor: Rafael Ferrando Martínez
Entitat: Universitat de Múrcia
Es proposa el desenvolupament d'un sistema d'i-signatura d'atributs, que identifiqui de forma conjunta al titular del lloc de treball i a l'Administració en la qual presta els seus serveis, activada amb la captura i validació d'un criptosistema biomètric. La implementació d'aquest procés d'i-signatura, ha de contemplar que un document pot requerir mes d'una signatura (cosignatura).

GesCo. Gestió de Compres Integrades per a l'Ajuntament de Gijón

Autor: Juan Pablo Pece Montenegro
Entitat: Seidor
El projecte GesCo neix per donar resposta a la necessitat de l'Ajuntament de Gijón d'agrupar processos i procediments de compres i contractació de serveis dins del marc de l'administració electrónica.se tracta d'un desenvolupament a mesura amb vocació d'estàndard en el control d'adquisicions, contractes i proveïdors. GesCo serà aplicació interna per a l'ajuntament alhora que interfície de comunicació amb els ciutadans.

GeoPista: Present i futur

Autor: Carlos Jesus Forts Forts
Entitat: COTESA
GeoPista és el Sistema d'Informació Territorial per a Entitats Locals (Ajuntaments, Diputacions, etc) promogut pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç dins del Pla Avanza.Les principals funcionalitats de Gestió Municipal que GeoPista aborda són les relatives a Gestió de Llicències, Concessions i Autoritzacions, Planejament Urbanístic, Infraestructures, Patrimoni i Cadastre.

ressò: Implantant "cultura electrònica" en l'Administració Pública

Autor: Jesús Rodriguez Lleial
Entitat: Junta d'Andalusia (Coordinació de Política Informàtica. D.G. d'Innovació i Administracions Públiques. Conselleria d'Innovació, Ciència i Empresa)
S'ha desenvolupat el projecte i-CO, que permet que qualsevol document es pugui moure entre dos punts qualsevol de la Junta d'Andalusia de forma electrònica i amb totes les garanties legals exigibles.

Telematisació de la relació tributària en la Delegació Central de Grans Contribuents (DCGC) de l'Agència Tributària.

Autor: Fernando de Pablo Martín
Entitat: Agència Tributària - Delelación Central de Grans Contribuents.
A la DCGC s'adscriuen, les molt grans empreses per facturació, les que presenten més de 10.000 registres d'informació i les persones físiques amb molt alts ingressos o patrimoni. La DCG recapta aproximadament el 40% de tots els ingressos de l'AEAT i gestiona el 80% de la informació tributària declarada per tercers.

Sistema d'indicadors de qualitat elèctrica, energia i facturació del Mº d'Indústria, Turisme i Comerç

Autor: Pablo Burgos Casat
Entitat: Ministeri Indústria, Turisme i Comerç.
L'aplicació permet realitzar la consulta dels índexs de qualitat elèctrica (TIEPI i NIEPI) per províncies o per CCAA per a les quatre zones contemplades en l'aplicació (urbana, semiurbana, rural concentrada i rural dispersa). Cadascuna d'aquestes zones té uns valors admissibles (no superar el percentil 80 durant dos anys seguits) per a aquests paràmetres.

Client genèric para Trew@

Autor: Ramón Cano Pedrego
Entitat: JUNTA D'ANDALUSIA. CONSELLERIA DE SALUT. Delegació Provincial de Jaén
S'ha desenvolupat un client per a l'entorn W@nda de la Junta d'Andalusia, adaptant el model semàntic de Trew@. La implantació d'aquest client en les Delegacions Provincials de Jaén i Granada de la Conselleria de Salut, ha permès incrementar la productivitat de les seccions afectades, així com dotar d'una eina capaç de generar informes i permetre l'explotació de la informació.

Conservació de documents electrònics a llarg termini - Norma ISO 19005-1

Autor: Roberto Boya de Vega
Entitat: Adobe Systems Ibèrica
En 2005 l'organització internacional d'estàndards ISO va publicar la norma 19005-1, també coneguda com PDF/A, que ve a cobrir un buit important existent fins llavors: el format dels documents que hagin de ser conservats a llarg termini. Aquesta comunicació explica l'escenari d'ús d'aquest format, les seves característiques i algunes normes a tenir en compte de cara aconseguir el millor resultat utilitzant aquest format.

Sistema Electrònic de Registre d'Instal·lacions Elèctriques (SÈRIE)

Autor: Cristóbal Varela Artime
Entitat: Conselleria d'Innovació i Indústria. Xunta de Galícia
SÈRIE és una aplicació informàtica desenvolupada per la DG d'Indústria de la Conselleria d'Innovació i Indústria de la Xunta de Galícia, que permet la tramitació telemàtica del procediment d'inscripció en el registre d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió. La comunicació se centra en els aspectes funcionals d'aquesta aplicació, que es troba en funcionament des de Juny de 2007.

Sistema de Gestió de la Protecció de l'Institut Nacional de Meteorologia

Autor: Julio González Breña
Entitat: Direcció general de l'Institut Nacional de Meteorologia
En els últims anys, l'Institut Nacional de Meteorologia (INM) ha abordat la modernització dels seus processos de trabajo.en aquest treball s'analitza l'esforç organitzatiu realitzat, que inclou un canal de gestió de la documentació, recolzat en la publicació electrònica de la mateixa des de la pàgina del SGP, i en la utilització de l'aplicació Mercuri per a la gestió de les incidències de seguretat.

Proposta metodològica per a la implantació de serveis telemàtics plens en l'Administració Pública

Autor: Ignacio Rodriguez Diaz
Entitat: Ajuntament de Gijón
L'Ajuntament de Gijón s'ha dotat, des de l'any 2004, d'una metodologia i d'una plataforma tecnològica comercial que li permeten prestar serveis telemàtics plens de qualsevol naturalesa (llicències, autoritzacions, registres administratius, etc.) amb elevades garanties d'èxit. La metodologia desenvolupada, exportable a altres administracions és la que es descriu, succintament, en aquesta comunicació.

Sistema de gestió i pagament de taxes del Ministeri d'Administracions Públiques

Autor: Daniel Gómez-Hidalgo Martínez
Entitat: Ministeri d'Administracions Públiques
D'acord amb la llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics, aquelles persones que tenien grans dificultats per arribar a les oficines públiques, per motius de localització geogràfica, de condicions físiques de mobilitat, temps o altres condicionants surten beneficiades amb aquest servei telemàtic.

OPEN-CITIES 2.0 - Evolució i casos d'èxit

Autor: Guillermo Pastor García
Entitat: Andago Enginyeria
Open-Cities és un projecte opensource que sorgeix com a iniciativa conjunta del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, la Universitat Politècnica de Madrid i l'empresa Andago Enginyeria, enquadrat en la convocatòria PROFIT de 2005. Open-Cities proposa, defineix i implementa una plataforma d'interoperabilitat administrativa per al suport de la gestió d'expedients i el control del flux d'activitats dins d'una administració pública.

El Registre Municipal d'Urbanisme de Castelló de la Plana

Autor: Juan Barreda Barberá
Entitat: Excm. Ajuntament de Castelló de la PlanaXCMO
Es pretén donar a conèixer el procés d'implantació del Registre Municipal d'Urbanisme a l'Ajuntament de Castelló de la Plana, en compliment de l'obligació imposada per la normativa autonòmica valenciana. Es repassa la seva estructura i funcionament, les funcions que ha de desenvolupar i els objectius que es plantegen.

Gestió de decrets electrònics i portal del proveïdor.( Factura-Electrònica). A l'Ajuntament de Manises: I-MANISES.

Autor: Pablo Linares Barañón
Entitat: Ajuntament de Manisies
Dins del projecte de modernització I-Manises, entre altres actuacions, s'emmarca la gestió de decrets digitals i el portal del proveïdor. Aquest projecte suposa l'evolució del projecte de signatura electrònica reconeguda i gestió documental engegat per l'Ajuntament de Manises l'any 2003.

L'Administració electrònica en els Serveis Socials municipals

Autor: Antonio Alvarez Ramirez
Entitat: N2BSolutions S.L
Explicació de les necessitats en tecnoligías de la informació que tenen les corporacions municipals en l'Area de benestar socials i com hem resuleto les mateixes gràcies al nostre aplicatiu PROSERVIC.

La tramitació d'expedients patrimonials a través de la central d'informació de béns inventariables de l'estat (CIB)

Autor: Isabel Rérez González
Entitat: S. G. Aplicacions de comptabilitat i control - Intervenció General de l'Administració General de l'Estat - M. Economia I Hisenda
El sistema d'informació CIBI ens mostra com realitzar una gestió àgil de l'inventari dels béns immobles de l'Administració General de l'Estat partint dels principis de la Llei 33/2003, del Patrimoni de les AAPP i dins d'ell d'especial rellevància la tramitació dels expedients patrimonials.

Centralització del Sistema d'Informació d'Atenció Primària: Història Clínica Electrònica Integrada

Autor: Tomás García-Merás Jiménez
Entitat: Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid
La renovació tecnològica i centralització del Sistema d'Informació d'Atenció Primària permet la integració de la informació clínica dels ciutadans i, a més de consolidar la Història Clínica Electrònica, és el pas previ per obrir l'assistència sanitària a serveis gestionats mitjançant les noves tecnologies.