Kiev – serveis digitals en crisis
L'informe destaca l'excepcional resiliència i el progrés de Kiev, la capital d'Ucraïna. Malgrat els desafiaments enfrontats, l'equip digital de Kíev ha desenvolupat serveis digitals eficients que s'han convertit ràpidament en eines essencials per als ciutadans.
Kyiv Digital, l'aplicació digital de la ciutat, es va originar com una simple aplicació de transport que proporciona accés a espais d'estacionament gratuïts i bitllets de transport públic. Amb el temps, es va transformar en un ecosistema de serveis digitals, que inclou eines de democràcia electrònica. L'aplicació és totalment interoperable amb Diia, el servei avançat d'intercanvi de documents d'Ucraïna, la qual cosa permet a les persones compartir documents fàcilment. A més, està integrat amb diversos registres nacionals com el registre estatal de vehicles, el registre d'infraccions administratives, el Servei Estatal d'Impostos, BankID i diversos sistemes de pagament.
Amb l'inici del conflicte, Kyiv Digital va agregar ràpidament noves característiques vitals, transformant-la en una eina que salva vides. Gràcies a una arquitectura robusta i modular orientada a serveis i a la inversió prèvia en interoperabilitat, Kíev va poder llançar nous serveis en resposta a les demandes canviants.
Milà – una pàgina de destinació, molts serveis
Milà, l'exemple italià de la "Carpeta Digital dels Ciudadanos", també es destaca. La ciutat va començar a treballar en el projecte en 2017 per crear una pàgina de destinació única on diverses oficines administratives poguessin integrar els seus serveis. La carpeta digital proporciona accés integrat a les dades emmagatzemades en registres separats, que van des de l'educació fins a la propietat d'automòbils. Aquest accés unificat simplifica els processos per als ciutadans, permetent una fàcil gestió de documents personals, certificats, pagament de taxes municipals i multes de trànsit.
Gant: la interoperabilitat posa a l'ésser humà al centre
A Gant, Bèlgica, la prestació proactiva de serveis exerceix un paper fonamental en la transformació digital de la ciutat. Gant ha adoptat un enfocament centrat en l'ésser humà, vinculant la prestació proactiva de serveis amb la reducció de la pobresa. La ciutat proporciona borses d'escombraries gratuïtes a ciutadans de baixos ingressos, reduccions automàtiques i descomptes per a guarderies i despeses escolars a pares amb baixos ingressos, i reduccions significatives per a activitats culturals i esportives. Aquests serveis són possibles gràcies a la interoperabilitat entre els registres nacionals, regionals i locals, així com a la plataforma Maximum Data Sharing between Administrations and Agencies (MAGDA).
Tallin - Mapes 3D per a una millor planificació urbana
Tallin, Estònia, ha estat un excel·lent exemple de govern electrònic durant molts anys. En aquest informe, la ciutat brilla amb el seu projecte de planificació urbana tridimensional (3D). Mitjançant l'ús d'una infraestructura d'interoperabilitat robusta, aquest servei ofereix una visualització realista de la ciutat, ajudant als ciutadans, arquitectes i planificadors urbans a comprendre millor l'impacte de les propostes de projectes. La interoperabilitat de les dades és facilitada pel Departament de Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG) de Tallin, que administra un mapa 3D de la ciutat que es basa en l'intercanvi de dades entre els registres a nivell nacional i local.
L'informe de política conclou amb un full de ruta de quatre punts que exigeix diversos passos avanci en l'entrega d'interoperabilitat a escala en tota Europa, aprofitant l'oportunitat que brinda la proposta de la Comissió Europea per a la Llei d'Europa Interoperable amb visió de futur.
Té curiositat per saber més? Submergeixi's i llegeixi l'informe complet de L'imperatiu d'interoperabilitat ".
Font original de la notícia