Més d'1,5 milions de projectes finançats per la UE accessibles en una nova plataforma pública

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

21 març 2022

La Comissió Europea llança Kohesio, una plataforma pública en línia que recopila tota la informació sobre més d'1,5 milions de projectes en els 27 Estats membres.

Al començament de el 8º Fòrum de Cohesió,(Obre en nova finestra) la Comissió ha llançat 'Kohesio'(Obre en nova finestra) , una plataforma pública en línia que recopila tota la informació sobre més d'1,5 milions de projectes en els 27 Estats membres finançats pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER)(Obre en nova finestra) , el Fons de Cohesió(Obre en nova finestra) i Fondo Social Europeo (FSE)(Obre en nova finestra) des de 2014.

És la primera vegada que es crea i es posa a la disposició de tots una plataforma tan completa de dades de projectes, que estarà disponible en tots els idiomes de la UE. La seva engegada requeria una estreta cooperació amb les autoritats de gestió dels diferents Estats membres o regions, ja que els projectes de cohesió són gestionats per les autoritats nacionals i regionals.

Una eina útil per a tots

La plataforma Kohesio(Obre en nova finestra) posa a la disposició de tots la informació en poder de les autoritats de gestió. Amb una impressionant riquesa de dades, mostra la contribució crucial de la política de cohesió a la cohesió econòmica, territorial i social de les regions de la UE, així com a les transicions ecològica i digital, a través de la implementació i finançament d'una àmplia varietat de prioritats polítiques. en els Estats membres. També fomenta la identificació i l'intercanvi de millors pràctiques entre diferents regions i Estats membres.

• Datos estandarditzats sobre 1,5 milions de projectes del període de finançament 2014-2020, inclosos enllaços als programes i fons respectius.
  • Datos estandarditzats sobre els 500.000 beneficiaris del projecte i l'estat d'implementació dels projectes.
  • Datos que cobreixen més de 300 programes operatius en els 27 Estats membres;
  • Un mapa interactiu que permet recuperar les dades geogràficament.
  • Tota la informació es traduirà a tots els idiomes de la UE.

Alguns exemples de projectes de cohesió en Kohesio

Kohesio ajudarà als usuaris a explorar com ERDF recolza la creació d'una plataforma digital comunitària a França. (Obre en nova finestra) També informarà sobre el projecte del programa YouthReach finançat per l'ESF a Irlanda(Obre en nova finestra) que recolza als joves que van abandonar l'escola abans d'hora perquè es recuperin i donin els seus primers passos reeixits cap a l'ocupació. Solament entre 2014 i 2020, el pla va arribar a 14.000 joves. Finalment, Kohesio pot mostrar com el Fons de Cohesió contribueix a millorar les connexions ferroviàries a Txèquia.(Obre en nova finestra)

Propers passos

En cooperació amb les autoritats de gestió, seleccionades pels Estats membres per gestionar els fons de cohesió, la Comissió seguirà desenvolupant la plataforma Kohesio per incloure projectes del nou període de programació 2021-2027. En els propers mesos, la plataforma estarà disponible en tots els idiomes oficials de la UE.

Antecedents

La Comissió es dedica a la transparència i a posar les dades a la disposició del públic. Per això/Per això es va llançar la plataforma Cohesion Open Data al desembre de 2015, que permet als usuaris seguir el progrés de la implementació de la política de cohesió a nivell de la UE, per tema, país o fons. La plataforma Kohesio complementa la plataforma Cohesion Open Data amb un repositori únic i complet d'informació sobre projectes i beneficiaris finançats per la política de cohesió. Les dues plataformes coexistiran ja que ofereixen dos angles diferents: Cohesion Data cobreix informació financera a nivell de programa, mentre que Kohesio brinda informació detallada a nivell de projecte.

Plataforma Kohesio(Obre en nova finestra)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Informació i dades del sector públic