accesskey_mod_content

La Comissió llança una nova estratègia per impulsar la seva transformació digital interna

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

01 juliol 2022

Aquesta estratègia corporativa estableix una visió per a una administració més àgil i transformada digitalment que contribuirà a l'assoliment de les prioritats estratègiques de la UE, inclosa la Dècada Digital d'Europa i el Pacto Verde Europeu .

Ahir, 30 de juny, la Comissió va adoptar una nova Estrategia Digital sota el lema  “Estratègia Digital de Propera Generació”(Obre en nova finestra)  (Next Generation Digital Strategy). Aquesta estratègia corporativa estableix una visió per a una administració més àgil i transformada digitalment que contribuirà a l'assoliment de les prioritats estratègiques de la UE, inclosa  la Dècada Digital d'Europa(Obre en nova finestra)  i el  Pacto Verde Europeo(Obre en nova finestra) . La interacció fluïda entre persones, processos, dades i tecnologia sustentarà una Comissió totalment digitalitzada.

Sobre la base de l'estratègia digital anterior (2018) de la Comissió, la nova estratègia proporciona un enfocament corporatiu per optimitzar encara més les iniciatives de TU actuals, tornar a centrar-se en la modernització digital i la prestació de serveis innovadors. Se basa en principis rectors, que es reforçaran amb l'actualització, com a digital per defecte i una sola vegada, seguretat i privadesa, obertura i transparència, interoperabilitat i transfronterer, i centrat en l'usuari, basat en dades i àgil.

L'estratègia corporativa engloba cinc objectius estratègics :

  • Fomentar una cultura digital: empoderar a tot el personal i equipar-ho amb les habilitats/habilitats i eines necessàries per pensar "primer en el digital", al mateix temps que fomenta la col·laboració i els equips multifuncionales, recolzats per un lloc de treball digital flexible i accessible;
  • Permetre la formulació de polítiques de la UE preparades pel digital: garantir que les tecnologies digitals es considerin des del començament del cicle de polítiques, fent que les noves polítiques s'ajustin a la Dècada Digital;
  • Potenciar la transformació digital impulsada pel negoci: ajudar als departaments de la Comissió a reinventar el seu negoci aprofitant tecnologies innovadores i la reutilització de dades;
  • Garantice un panorama digital impecable: administre de manera eficiente una cartera optimizada de sistemas de TI;
  • Mantenir una infraestructura verda, segura/segura i resiliente com a base de les operacions de la Comissió i noves formes de treball.

La transformació digital de la Comissió, accelerada per la pandèmia de Covid-19, seguirà cobrant impuls amb un abast més ampli que va molt més allà de la TU. L'estratègia enforteix la cooperació interna i l'intercanvi de coneixements entre departaments i amb els Estats membres. Habrá un major suport perquè el personal millori les seves habilitats/habilitats digitals. Els equips informàtics energèticament eficients recolzats per les noves formes de treball contribuiran a una Comissió més inclusiva i sostenible. Una sòlida gestió de la seguretat de TU, el compromís de passar a una arquitectura de confiança zero i un programa reforçat de conscienciació cibernètica per al personal reforçaran la resiliència enfront de les creixents amenaces cibernètiques. Es realitzarà un seguiment regular del progrés cap a la Comissió Digital del futur per mantenir la transformació digital en curs.  

La Comissió ha donat grans passos en la transformació digital en els últims anys. Un programa de lloc de treball digital va permetre que tots els empleats canviessin al treball remot als pocs dies del començament de la pandèmia. Aquesta nova estratègia porta el canvi de les habilitats/habilitats digitals a la cultura digital, de l'ús de la tecnologia com un servei a la digitalització dels negocis i el suport a la formulació de polítiques preparades per a l'era digital, entre uns altres.

El fons de l'Estratègia

Des de l'adopció de la primera  Estratègia Digital de la Comissió Europea en 2018(Obre en nova finestra) , el camí cap a una UE digital s'ha accelerat. L'objectiu de la digitalització total de la Comissió i d'Europa per 2030 ha estat reforçat per la presidenta Ursula von der Leyen en les seves orientacions polítiques per a la Comissió 2019-2024.

El llançament d'avui d'una nova estratègia digital contribueix al compliment de les prioritats estratègiques de la UE basades en els valors i principis europeus per a la digitalització, com un enfocament centrat en l'ésser humà, la inclusió digital, la sobirania digital, la confiança i l'ús ètic de tecnologies innovadores.

Aquesta estratègia estableix el marc per a la digitalització urgent dels nostres serveis i la formulació de polítiques i prepara a la Comissió per recolzar als Estats membres de la UE en la seva transició digital, en línia amb la Dècada Digital d'Europa.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Infraestructures i serveis comuns