El telèfon 060 es presenta en 2006 per oferir als ciutadans la informació dels serveis de l'Administració General de l'Estat de forma centralitzada i connectar amb els telèfons d'atenció al ciutadà d'altres administracions.
En els seus inicis, el 060 oferia informació relativa a qüestions comunes a diversos Ministeris. No obstant això, cercant satisfer l'objectiu pel qual es crea, comença a establir acords multi-departamentals per oferir més informació i tràmits. Alguns exemples són l'assumpció de l'accés a serveis generals del Ministeri de l'Interior o els serveis d'informació administrativa sobre tráfico de la DGT, els acords de la qual es van signar en 2008.
En 2013, es publiquen les línies d'acció definides per la Comissió per a la Reforma de les Administracions Públiques (d'ara endavant CORA). Entre elles una dedicada al telèfon 060. L'objectiu d'aquesta mesura és doble. D'una banda simplificar l'accés dels ciutadans a la informació i serveis via el canal d'atenció telefònica: evitant l'actual necessitat d'haver de conèixer els diferents nombres d'atenció de les Administracions Públiques i establir tantes cridades com a tràmits es vulguin realitzar.
En la nova nota tècnica de l'OBSAE "Atenció telefònica al ciutadà unificada - Telèfon 060" s'aporta més informació sobre les actuacions dutes a terme en aquest procés i els objectius aconseguits.