L'acord entre els dos Ministeris transversals del Govern està centrat al Portal de la Transparència, que està cridat a convertir-se a la base del dret d'accés a la informació pública a Espanya. Segons el conveni, el Portal i els seus continguts dependran del Ministeri de la Presidència; però el seu disseny tecnològic, desenvolupament informàtic i manteniment tècnic seran a càrrec de la Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica, integrada en la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques.
L'objectiu del Govern és que es doni completa resposta a les demandes del ciutadà i es compleixi amb l'objectiu de proporcionar un cabal ampli d'informació als usuaris, amb estàndards homologats en la presentació, en les contestacions que es proporcionin a les sol·licituds i en el tractament informàtic. El Portal de la Transparència disposarà, a tals finalitats, d'un mecanisme interactiu perquè el ciutadà pugui exercir el seu dret d'accés a la informació, consulti l'estat del procediment i rebi respostes amb promptitud i exactitud.
Per a això, juntament amb l'acord avui signat, des del Ministeri de la Presidència es treballa en coordinació amb la resta dels ministeris, per crear les unitats d'informació previstes en la Llei de Transparència, que seran peça clau del sistema, tant pel que fa a la informació d'interès que faci pública l'Administració, com en resposta a les preguntes i qüestions que se li plantegin per part del conjunt dels ciutadans.