accesskey_mod_content

Com interactuen els ciutadans amb les autoritats públiques en línia?

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

01 octubre 2024

Segons la nova enquesta d'Eurostat, el 69% dels ciutadans de la UE d'entre 16 i 74 anys han utilitzat un lloc web o una aplicació d'una autoritat pública en els dotze mesos anteriors.

En 2023, el 69% dels ciutadans de Unió Europea(Obre en nova finestra) d'entre 16 i 74 anys han utilitzat un lloc web o una aplicació d'una autoritat pública en els 12 mesos anteriors. 

Segons reflecteix l'enquesta feta pública per Eurostat, la proporció varia molt entre els països de la UE, registrant-se les proporcions més altes a Dinamarca (98%), Finlàndia, els Països Baixos i Suècia (tots amb un 95%). Per contra, els percentatges més baixos es van registrar a Romania (23%), Bulgària (30 %) i Alemanya (58%). Espanya se situa per sobre de la mitjana de la UE, amb un 80%.

En analitzar amb més detalli les diferents activitats de govern electrònic es revela que, en 2023, el 42% de les persones van utilitzar els serveis de govern electrònic en els 12 mesos anteriors per obtenir informació sobre serveis, beneficis, lleis, horaris d'atenció o similars. Li van seguir la descàrrega o impressió de formularis oficials (40%), l'accés a informació personal (39%) i la concertació d'una cita o reserva i la recepció de comunicacions o documents oficials (37%).

La proporció de persones que van presentar declaracions d'impostos en línia va ser alguna cosa menor, del 29%. De la mateixa manera, les xifres d'accés a bases de dades o registres públics van ser del 19%, mentre que el 18% de les persones va sol·licitar documents o certificats oficials i el 17% va sol·licitar beneficis o drets en línia.

Eurostat: navegador de dades(Obre en nova finestra)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Informació i dades del sector públic